رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه گفت: این افتخار ماست که آمریکایی ها و رژیم صهیونستی مخالف ما هستند.

رهبری مخالف دولتی‌شدن نمازهای جمعه هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید رضا تقوی رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه امروز (چهارشنبه ۲۰دی) در آئین معرفه و تکریم روسای شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، گفت: تمام کارهای که در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه برگزار شده است یک کار جمعی بوده و این نیست که فقط به نام من ثبت شود و به نام تمام اعضای شورای سیاست ثبت شده است.

وی افزود: من آن روزی که این شورا را تحویل ۴۰۰ امام جمعه داشتیم اما در حال حاضر ۹۰۰ امام جمعه داریم و چند شهر دیگر باقی است که درخواست داده‌اند و هنوز فرصت انتخاب ائمه جمعه برای آن‌ها را پیدا نکرده‌ایم.

تقوی اظهار داشت: بزرگترین استانی که نماز جمعه برگزار می شود استان اصفهان است که در ۹۰ شهر آن امام جمعه داریم و نماز جمعه برگزاری می شود و در استان قم هم کمترین نماز جمعه یعنی ۸ نماز جمعه برگزار می شود همچنین میانگین سنی ائمه جمعه ۴۹ سال که این سیاست شواری سیاست گداری ائمه جمعه بود در حالی که به نطر من بهترین سن برای ائمه جمعه ۳۸ تا ۵۲ سال است.
رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: ما امام جمعه‌ای داریم که ۹۱سال دارد و به خاطر خواست مردم ایشان را تغییر نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: در گزارشی که دو هفته پیش خدمت مقام معطم رهبری ارائه کردم گفتم که امروز نماز جمعه یک جریان عمیق سیاست و یک لشگر فرهنگی در خدمت نظام و آرمان‌ها است و هیچ ارگانی بدیل نماز جمعه نیست وجود ندارد امروز با اینکه مخالفت های با نماز جمعه صورت می گیرد.

تقوی عنوان کرد: در اتفاقات و اغتشاشات اخیر عوامل آمریکایی در ۱۵ شهر دفاتر ائمه جمعه و مصلی ها حمله کرده و آتش زدنده مگر ائمه جمعه جز خدمت کار دیگری کرده‌اند.

رئیس شورای سیاست گداری ائمه جمعه گفت: این افتخار ما است که آمریکایی ها و رژیم صهیونستی مخالف ما هستند و همین بهترین دلیل برای درستی راه ما است امروز دشمنان کمر بستن که با ما مخالفت کنند.

تقوی، عنوان کرد: همان طور امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تاکید دارند نماز جمعه مردمی است و باید مردمی بماند لذا سعی ما این بوده که طبق سنوات گذشته که مردم ائمه جمعه را اداره می کردند مردم ائمه جمعه را اداره بکنند و لذا مقام معظم رهبری مخالف هستند که ائمه جمعه از دولت حقوق بگیرند به همین خاطر ائمه جمعه حقوقی ندارند و فقط شهریه‌ای است که مقام معطم رهبری به حوزه های علمیه می دهند داده می شود و این سیاست برای کسی که بخواهد۹۰۰ نفر ائمه جمعه را در سراسر کشور اداره کند بسیار سخت است ولی این سیاست اصلی بود و خواهد بود.

وی افزود: روزی که من به عنوان رئیس شورا انتخاب شدم ۴۲ کارمند داشتم و حالا نیز ۴۲ کارمند داریم و من اقتصاد مقاومتی را به درستی اجرا کرده ام.

تقوی اظهار کرد: من هیچ کس از دوستان و آشنایان خود را وارد شورای سیاست گذاری نکرده‌ام فرزندان و دامادهای خود که فاضل و استاد حوزه و دانشگاه هستند حتی به شورای ائمه جمعه نزدیک نشده‌ اند لذا در شورای سیاست گذاری جناح بازی وجود نداشته است البته این وجود دارد که جریان سیاسی که نظرشان به مقام معطم رهبری نزدیکتر است را بیشتر استفاده کرده‌ایم و این به معنای جناح بازی نیست.

وی عنوان کرد: فتنه خط قرمز ما بوده و است در حالی که عده‌ای از فتنه گران استفاده می کنند و ما طبق خط مقام معظم رهبری عمل کرده‌ایم.

رئیس سابق شورای سیاست گداری ائمه جمعه گفت: من همیشه دنبال حسابرسی بوده‌ام و در شورا حسابرسان هر ساله به اسناد ما درستی پیدا می کنند و همه دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری به این صورت است من موافق با نظارت هستم و به دنبال این بودم که دفتر مقام معظم رهبری بر شواری سیاست گذاری نظارت بکنند.

تقوی گفت: با توانسته‌ایم با کمترین امکانات بیشترین کار را انجام بدهیم من یک روز هم مرخصی نرفته‌ام و سعی کرده‌ام همه روزه خدمت ائمه جمعه باشم.

رئیس سابق شورای سیاست گداری ائمه جمعه تصریح کرد: ما در مسایل سیاسی کشور مسئولین و دولت را کمک کرده‌ایم و طبق گفته مقام معطم رهبری از تمام دولت ها حمایت کرده ایم البته نقد منصفانه وجود داشته و در هفته دولت همه تریبون نماز جمعه را در اختیار مسیولین قرار داده‌ایم. اما بعضی مسئولان تحمل انتقاد و موعظه را ندارد اما ما در خدمت مسئولین و دولت بوده‌ایم.

وی در پایان عنوان کرد: ما ائمه جمعه پاکستان و هندوستان را آموزش داده‌ایم در جهت توسعه نماز جمعه تلاش کرده‌ایم و چند روز آینده سمیناری در هندوستان در این مورد برگزار خواهد شد که من در آن حضور خواهم داشت.
 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها