دفتر فرماندهی ارتش میانمار یافته شدن یک گور دسته جمعی که به احتمال فراوان متعلق به اقلیت مسلمان این کشور است را تایید کرد.

ارتش میانمار پیدا شدن گور دسته جمعی در این کشور را تایید کرد

به گزارش قدس آنلاین، دفتر فرماندهی ارتش میانمار پیداشدن یک گور دسته جمعی در این کشور را تایید کرده است.

این در حالی است که سخنگوی یونیسف نیز روز گذشته از شرایط وحشتناک کودکان روهینگیایی در بعد از خشونت‌های اخیر در ایالت راخین خبر داده بود.

«ماریکسی مرکادو» سخنگوی یونیسف روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: «همکارانم ۲۰ کودک را از مجموع ۱۰۰ کودک روهینگیایی که از خانواده هایشان در این درگیری جدا شده‌اند را شناسایی کردند.»

براساس گزارش روزنامه «کشمیر ایج»، وی صحنه وحشتناکی از وضعیت کودکان روهینگیایی‌ها پیش از درگیری در راخین به تصویر کشید و گفت: پیش از این یونیسف ۴ هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه شدید را درمان می‌کرد که اکنون این کودکان کمک‌های درمانی را دریافت نمی‌کنند.

مسلمانان میانماری ساکن ایالت راخین در غرب میانمار به نام مسلمانان روهینگیا شناخته می شوند. آنان دست‌کم از سال ۲۰۱۲ مورد حمله بوداییان هستند و آنچه بر شدت این وضعیت می‌افزاید سکوت مقامات دولتی است تا جایی که گاه نظامیان دولتی نیز در اقدامات خشونت‌بار سهیم می‌شوند.

تاکنون قتل‌های فجیعی علیه مسلمانان این منطقه که شمارشان یک میلیون و صدهزار نفر برآورد شده بود، اتفاق افتاده و هزاران نفر (۱۴۰ هزار حداقل) از محل زندگی خود آواره شده‌اند.

برچسب‌ها