زنجان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: از مجموع واحدهای مسکونی روستایی موجود در کشور ۶۰ درصد واحدها مقاوم‌سازی شده است.

مقاوم‌سازی ۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در کشور/ اعتبار مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۲ برابر شود

به گزارش قدس آنلاین، سید ابوالفضل رضوی ظهر امروز در حاشیه همایش حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منظومه‌های آبی در کشور ایجاد شده و وزارت نیرو در این زمینه همکاری و برنامه‌ریزی خوبی دارد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب اشتغالزایی در حوزه روستایی عنوان کرد: برای مثال در بخش صنایع دستی باید هم در داخل و هم خارج از کشور بازارهای لازم معرفی شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با اشاره به اینکه اشتغال در بخش صنایع دستی کمترین نیاز به آب را دارد، افزود: این در حالی است که توجه چندانی به این حوزه نشده است.

رضوی با اشاره به ایجاد انگیزه برای مهاجرت معکوس به روستاها بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های آموزشی یکی از این راهکارهاست چرا که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های روستاییان آینده تحصیلی فرزندان آنان است.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ دولت سابقه نداشته لایحه دو فوریتی برای اشتغال اهالی روستا به مجلس رفته باشد، ادامه داد: این در حالی است که نرخ تسهیلات در این وام‌ها نیز بسیار اندک است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور با بیان اینکه نزدیک به ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاها وجود دارد، ادامه داد: قریب به ۶۰ درصد این واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده است.

رضوی با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه نیز مشاهده شد که واحدهای مقاوم سازی شده قابل اتکا هستند، افزود: البته میزان مقاومت این منازل به عمق زلزله و ... بستگی دارد و در حد استاندارد مقاومت لازم را دارد.

وی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در این حوزه بیان کرد: باید تلاش کرد به جای ۲۰۰ هزار واحد سالانه اعتبار مقاوم‌سازی، ۴۰۰ هزار واحد را پرداخت کرد تا مقاوم‌سازی با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تاکید کرد: با همراهی اعتباری بخش‌ها با بنیاد مسکن ۲ میلیون واحد باقی ‌مانده در یک زمان پنج ساله به پایان رسد.

منبع: فارس

برچسب‌ها