اصفهان- شهردار اصفهان قطع ارتباط با رسانه‌ها را قطع ارتباط با یک رکن دموکراسی دانست و گفت: به خط‌کشی سیاسی و محدود ساختن در امر رسانه‌ها اعتقادی ندارم، رویکرد ما یک رویکرد مبتنی بر توسعه همه جانبه، مشارکت مردم در اداره امور و نقد پذیری است.

قطع ارتباط با رسانه‌ها قطع ارتباط با یک رکن دموکراسی است

به گزارش قدس آنلاین، قدرت الله نوروزی در نوزدهمین سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا که با حضور جمعی از مدیران رسانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه هم اندیشی که با حضور رسانه‌ها با سلایق و گرایش های مختلف سیاسی برگزار شده، حکایت از صداقت در میان رسانه‌ها دارد، ما از ابتدا گفتیم شهردار همه شهروندان هستیم.

وی با بیان اینکه اگرچه توسط یک گروه انتخاب شدیم، ولی قرار نیست با انتخاب اکثریت مرگ اقلیت اتفاق بیفتد، تصریح کرد: ما در شهرداری کار خود را با یک نگاه رعایت حقوق شهروندی و حقوق بشری آغاز کردیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها را یکی از مهم‌ترین ابزارها در توسعه پایدار می‌دانیم، گفت: توسعه پایدار را آن توسعه‌ای می‌دانیم که نه تنها نگاه به حال حاضر دارد، بلکه حقوق آیندگان را رعایت می‌کند و آیندگان را محترم می‌شمارد.

وی افزود: رسانه‌ها برای هدایت مدیران به سوی توسعه پایدار برای حفظ حقوق شهروندی و محیط زیست و آنچه که می‌تواند این مهم را محقق سازد، حرکت می‌کنند.

به محدود ساختن در امر رسانه‌ها اعتقادی ندارم

شهردار اصفهان عنوان کرد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم که آستانه تحمل خود را بالا برده و نقدها را با آغوش باز پذیرا باشیم و بر آن سعی داشتیم که ارتباط و تعامل خود را به یک میزان متعارف با صداوسیما و رسانه‌ها برقرار کنیم.

وی یادآور شد: قطع ارتباط با رسانه‌ها قطع ارتباط با یک رکن دموکراسی و یک رکن جامعه دموکراسی است، به خط‌کشی سیاسی و محدود ساختن در امر رسانه‌ها اعتقادی ندارم، رویکرد ما یک رویکرد مبتنی بر توسعه همه جانبه، مشارکت مردم در اداره امور و نقدپذیری است.

نوروزی با اشاره به اینکه امروزه فعالین عرصه رسانه چنانچه دایره تعریف رسانه را وسیع بدانیم، زیاد هستند، ابراز کرد: اهالی رسانه جایگاه خاصی دارند، شنیدن حرف‌های اهالی رسانه را یکی از شعائر می‌دانم.

وی با تأکید بر اینکه اصل هشتم قانون اساسی بر امربه‌معروف همه‌جانبه چه از جانب مردم به مردم و مردم به مسئولان اشاره‌کرده است، گفت: شنیدن پیشنهادات و انتقادات توسط مسئولان بر همین اساس است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: ابزاری که می‌تواند به نمایندگی از مردم با مسئولین سخن بگوید، تشکل‌ها، انجمن‌ها و رسانه‌ها هستند، تشکیل رسانه، انجمن و حزب صحیح لازمه کار برای امر به معروف به مسئولین است.

وی با اذعان به اینکه چنانچه کسی از ظرفیت و پتانسیل رسانه‌ها بهره نبرد، خودش به خود ضرر زده است، یادآور شد: انتقاد را عامل رشد جامعه و ابزار هدایت تلقی می‌کنیم.

نوروزی بیان کرد: در انتقاد، انصاف ملاک اصلی است، انتقاد به تخریب بسیار نزدیک است که اگر دقت نشود، تخریب صورت می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: ما اگر اصلاح طلب هستیم، اصول مسلمی هم داریم که رعایت حقوق شهروندی از جمله اصول ما است.

برچسب‌ها