توجه کنید که با سیاست های خام فروشی که وزیر نفت خودش را اصطلاحا ژنرال می نامد هیچ پروژه جدید پتروشیمی از زمان برسرکار آمدن آقای روحانی به مرحله اجرا گذاشته نشده است. سرمایه گذارانی خارجی را هم با چهار برابر کردن خوراک واحدهای پتروشیمی فراری دادند چه برسد به سرمایه گذاران داخلی! بنابراین اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی سنگینی است و اگر این جراحی صورت نگیرد اتفاق آنچنانی در شرایط اقتصادی کشور بوجود نخواهد آمد.

حرف های نوبخت را نه کسی باور داشته و نه کمترین اهمیتی برای آن قائل است/ ترکیب تیم اقتصادی دولت دهن کجی به  کسانی است که به دولت رای داده اند

قدس آنلاین- بهمن آرمان اقتصاددان و عضو هیات امنای حساب ذخیره ارزی در دولت اصلاحات درباره سخنان سخنگوی دولت درباره شاخص ها و وضعیت اقتصادی کشور به قدس آنلاین گفت: مطالبی که آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت در رسانه ها مطرح می کنند،   نه کسی باور کرده و نه کسی کمترین اهمیتی برای آن قائل است زیرا که جز ارقام بی پایه و اساس  و غیرقابل استناد چیزی از طرف وی عنوان نمی شود.   وی ادامه داد: از ابتدا هم که دولت دوازدهم با پشتوانه آراء بالا سکان اداره کشور را بر عهده گرفت اکثر کارشناسان اقتصادی عنوان کردند که ترکیب تیم اقتصادی دولت عملا یک دهن کجی به  کسانی است که به دولت رای داده اند، بنابراین در شرایط فعلی هرآنچه که توسط دولت ارائه شود و یا مجلس تغییراتی در آن بوجود آورد امیدی به بهبود شرایط فعلی کشور نیست زیرا که هر قانونی باید توسط افرادی اجرا شود که از توانایی کافی برخوردار باشند.


آرمان ضمن دفاع از عملکرد اقتصادی دولت سازندگی و ایجاد تفاوت میان عملکرد آن دولت با دولت یازدهم و دوازدهم خاطرنشان کرد: اگر دولت های اول و دوم آقای هاشمی موفق بودند به خاطر این بود که کار را به کاردان سپرده بودند ولی در دولت دوازدهم از مشاورین رییس جمهور گرفته تا وزرای اقتصادی در حد و توانی نیستند که بتوانند از پس مشکلات فعلی اقتصادی کشور بربیایند. وی درباره کم و کیف لایحه بودجه ۹۷ تصریح کرد: صحبت کردن در مورد لایحه بودجه آن هم در شرایطی که تیم اقتصادی دولت توان درک مسائل را ندارد و شاید بارزترین آنها را ما در بازار سرمایه مشاهده کنیم که دولت یک نهاد بسیار پیچیده و تاثیرگذاری مثل بورس را به کسانی سپرده که اصولا نه احساس مسئولیتی در این مورد دارند و نه کار خود را می شناسند بی فایده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در سایر امور هم تقریبا همین اوضاع و احوال حاکم است. شما توجه کنید که با سیاست های خام فروشی که وزیر نفت خودش را اصطلاحا ژنرال می نامد هیچ پروژه جدید پتروشیمی از زمان برسرکار آمدن آقای روحانی به مرحله اجرا گذاشته نشده است. سرمایه گذارانی خارجی را هم با چهار برابر کردن خوراک واحدهای پتروشیمی فراری دادند چه برسد به سرمایه گذاران داخلی! بنابراین اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی سنگینی است و اگر این جراحی صورت نگیرد اتفاق آنچنانی در شرایط اقتصادی کشور بوجود نخواهد آمد.

برچسب‌ها