زاهدان- امام جمعه زاهدان گفت: اغتشاشات اخیر که در کشور رخ داد در ۳۹ سال گذشته بی‌سابقه بود و دولت موظف است به مطالبات بر حق مردم پاسخ شفاف و قانع‌کننده بدهد.

دولت به مطالبات بر حق مردم ‌پاسخ شفاف بدهد

به گزارش  قدس آنلاین، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان اظهار داشت: مسئولان دولتی موظف هستند تا به مطالبات بر حق مردم که در اغتشاشات اخیر اعلام کردند پاسخ‌های شفاف، صادقانه و قانع‌کننده بدهد چون در نظامی که مبتنی بر مردم سالاری دینی است نباید شاهد چنین اعتراضاتی باشیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: امروز با پدیده‌ای به نام اعتراضات مردمی در سطح کشور مواجه هستیم که این اعتراضات می‌تواند به عنوان یک تلنگر برای مسئولان دولتی باشد چرا که ما در جامعه امروزی ایران مواجه با اقتصاد ناسالم و تبعیض وحشتناک در درآمدهای مردم هستیم.

وی اضافه کرد: اگر مسئولان اصرار بر این داشته باشند که وضع بیمار اقتصاد و شرایط ناهموار جامعه را به عنوان یک وضع قرآنی و ایده‌آل به جامعه اسلامی قلمداد کنند والله که به این مردم خیانت کرده‌اند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: دولت موظف است تا بر وضع اقتصاد کشور نظارت سالم و کامل داشته باشد و امور اقتصادی کشور را به اهل آن واگذار کند. دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد بلکه باید حامی و مدافع حقوق این بخش باشد تا بتوانیم شاهد رشد روزافزون کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه حجم زیادی از سرمایه‌های ملی به بهانه وام و کارآفرینی واگذار شد که اکثر این افراد نه از روی ضابطه بلکه به واسطه رابطه، فامیل بازی و رفاقت موفق به دریافت این مبالغ هنگفت شدند که هیچ گاه هم به صندوق ملی برنگشت.

وی بیان کرد: مردم ما طی هفته‌های گذشته برای حمایت از انقلاب و محکوم کردن اغتشاشات و هرج‌ومرج به مقابله با فتنه‌گران پرداختند اما این کار آنها به معنی پذیرفتن اقتصاد بیمار نبود و تنها هدف‌شان حمایت از نظام اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان تاکید کرد: اعتراضات اخیر که در کشور رخ داد پدیده‌ای کم‌سابقه و بی‌سابقه بود که از سال ۱۳۵۷ تاکنون شاهد چنین نوع اعتراضاتی نبودیم و حتی در فتنه سال ۸۸ نیز چنین وضعی وجود نداشت چون اعتراضات قبلی تنها در تهران و برخی کلان‌شهرها به وجود آمد ولی در اعتراضات اخیر شاهد بودیم که حتی برخی روستاهای دورافتاده کشور نیز به جمع معترضان خیابانی پیوستند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: تفاوت دیگر اعتراضات اخیر با سوابق پیشین که از همه مهم‌تر است این بود که در این اعتراضات موجبات خرسندی و امیدواری دشمنان و معاندان نظام‌اسلامی فراهم شد به گونه‌ای که زمینه ساختارشکنی و حتی تغییر در نظام نیز جزو رویکردهای اغتشاش‌گران بود که به فضل الهی و هوشیاری مردم بار دیگر نقشه‌های آن نقش برآب شد.

امام‌جمعه زاهدان افزود: نفس مطالبه‌گری حق مسلم مردم است و همه می‌توانند در چارچوب قوانین و مقررات، خواسته‌های بر حق خود را مطالبه کنند و کسی نمی‌تواند مقابل مطالبه‌گری مردم ایستادگی کند و این مطالبات در جایگاه خود محفوظ و قابل احترام است اما اغتشاش، هنجارشکنی و به آتش کشیدن پرچم مقدس ایران اسلامی قطعاً محکوم است و نیازمند پاسخ دندان شکن به آنها است.

وی با بازخوانی تبلیغات دوران انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در تبلیغات انتخاباتی خود ترفند جدیدی را به اجرا درآورد چون با تمسخر مسئله حجاب و طرح مباحثی مانند دیوارکشی بین زنان و مردان در خیابان‌ها و یا چرایی مخالفت با برگزاری برخی کنسرت‌ها وظیفه سنگین‌تری برعهده دارد.

امام‌جمعه زاهدان تاکید کرد: دولت یازدهم دیگر مسئله‌ای به نام آزمون و خطا برایش معنا ندارد چرا که ۴ سال مدیریت اجرایی کشور را بر عهده داشته و هیچ عذر و بهانه‌ای از سوی آنها مورد پذیرش نیست و توقع داریم که با جدیت کامل نواقص را شناسایی و در جهت رفع آنها برآید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها