اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نظام اداری کشور باید با قاطعیت، از وجود برخی افرادی که به اقدامات غیرقانونی همچون رشوه خواری، جعل، تقلب، دزدی و خیانت اقدام می کنند، پاکسازی شود.

نظام اداری کشور باید از وجود افراد فاسد و خائن پاکسازی شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در مصلای بیت المقدس شهر اراک اظهار داشت: هر کسی که در جامعه اسلامی مسئولیت و تعهدی دارد، باید بدانند که آن مسئولیت در دست وی یک امانت است که سپرده شده و باید به بهترین نحو آن را به انجام برساند و این یکی از تعابیر ارزشمند حضرت امیرالمومنین(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اگر فردی در زمینه ای نمی تواند نقش موثر ایفا کند نباید آن مسئولیت را بپذیرد، در غیر این صورت عامل بروز مشکل و تضییع حقوق دیگران خواهد شد.

همت، پشتکار و انسجام اجتماعی لازمه جامعه کنونی ما است

دری نجف آبادی بیان کرد: در جامعه کنونی به همت های بلند نیاز داریم، چراکه جامعه ما ظرفیت های فراوانی دارد تنها نیاز است که همت و پشتکار و غیرت و انسجام اجتماعی داشته باشیم و با توکل بر خداوند متعال قدم برداریم.

وی خاطرنشان ساخت: در این صورت است که مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور حل می شود، به خودکفایی دست می یابیم و پیشرفت و توسعه را در تمامی عرصه ها تجربه خواهیم کرد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: فردا و فرداهای آتی ما مرهون مجاهدت، تدبیر، حکمت و تلاش امروز است و در این مسیر باید از برنامه ها و توقعات غیرصحیح و غیراصولی بپرهیزیم، هیچ جامعه ای بدون تلاش و همت و استقامت به جایی نمی رسد.

ضرورت جلوگیری از مخارج و هزینه های غیرضروری

دری نجف آبادی ادامه داد: در این راستا الگوها و اسوه های دینی بسیاری در جامعه اسلامی داریم که باید از آنها پیروی کنیم و یکی از مهمترین اقدامات این است که از مخارج غیرمنطقی و ریخت و پاش ها در کشور جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با علما، روحانیون و مردم قم به خوبی اغتشاشات اخیر کشور و مداخله های دشمن را در آن وقایع تبیین کردند که باید در این مسائل تامل بیشتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ضروری است که نظام اداری کشور با قاطعیت از وجود برخی افرادی که اقدام به رشوه خواری، جعل، بی قانونی، تقلب، دزدی و خیانت می کنند پاک شود و نباید این افراد در امور کشور مسئولیتی داشته باشند.

دولت در تخصیص بودجه با محدودیت منابع روبرو است

دری نجف آبادی عنوان کرد: در رابطه با بودجه سال ۹۷، واقعیت این است که دولت با محدودیت منابع روبرو است و به همین سبب باید تولید حداکثری و مصرف حداقلی را در دستور کار قرار دهیم و از اقدامات برخی که از شرایط موجود استفاده کرده و به قاچاق و سوء استفاده های دیگر می پردازند، جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: باید خداوند متعال را شاکر باشیم که امروز فردی شایسته را به عنوان رهبر و سکاندار کشتی جامعه اسلامی قرار داده که شایسته تر از ایشان کسی را سراغ ندارم و امیدوارم در سایه رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی)، نظام اسلامی هر روز با اقتدار بیشتری گام بردارد.

امام جمعه اراک همچنین در سخنان خود به فرارسیدن سالروز عملیات کربلای چهار، شهادت امیرکبیر، وفات آیت الله هاشمی رفسنجانی، سالگرد تشکیل شورای انقلاب و... اشاره کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها