بجنورد- استاندار خراسان شمالی با اشاره به هدفگذاری انجام شده در این استان برای کاهش نرخ بیکاری به کمتر از ۵ درصد تا سال ۱۴۰۰ هجری خورشیدی، اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا در سال جاری را گامی در مسیر دستیابی به این هدف برشمرد.

هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزا؛ گامی برای کاهش بیکاری

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در سفر یک روزه خود به شهرستان مانه و سملقان با حضور در مسجد جامع شهر آشخانه گفت: برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و قرار گرفتن خراسان شمالی در جمع ۱۰ استان برتر تا سال ۱۴۰۴ لازم است تلاش های مضاعفی برای ارتقای شاخص ها ازجمله در زمینه اشتغال، کشاورزی و گردشگری انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۹.۹ درصد و کمتر از میانگین کشوری است اما هدفگذاری ما رسیدن این نرخ به کمتر از ۵ درصد در پایان دولت دوازدهم است که البته بدون حضور، مشارکت، همدلی و هم افزایی مردم و مسئولان امکان پذیر نیست.

استاندار خواستار آن شد که مردم هر شهرستان با تشکیل شرکت های تعاونی و جذب تسهیلات اشتغالزا، در مسیر توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد سرانه استان گام بردارند و تعریف برنامه های الگویی مثل روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری، برنامه ریزی برای خروج از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش افزوده محصولات تولیدی استان را نیز در همین راستا قلمداد کرد.

صالحی توسعه گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه خراسان شمالی برشمرد و با اشاره به بازدید خود از بوستان گردشگری رضوان در شهر آشخانه خاطرنشان کرد: برای تکمیل زیرساخت های این تفرجگاه ۱.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی هزینه شده و برای بهسازی مسیر ارتباطی این بوستان تا روستای گردشگری شیرآباد و احداث پیست موتورسواری در منطقه نیز اعتباراتی تخصیص می یابد.

وی از پیگیری برای تسویه کامل بهای خرید تضمینی گندم کشاورزان استان و ارتقای بیمارستان ۳۲ تختخوابی آشخانه به ۶۴ تختخوابی خبر داد.

صالحی هم چنین با اشاره به این که در آستانه فرارسیدن دهه فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای گرامیداشت باشکوه فجر ۹۷ که مقارن چهلمین سالگرد انقلاب است، از هم اکنون درصدد فراهم کردن مقدمات لازم هستیم.

برچسب‌ها