۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: 583831

پروندۀ اصلی سومین شمارۀ ماهنامۀ نماینده با انتخاب تیتر «رهایی از باتلاق فساد» به ارزیابی طرح نمایندگان مجلس برای «مبارزه با جرایم اقتصادی» پرداخته است.

سومین شماره ماهنامه نماینده منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، پروندۀ اصلی سومین شمارۀ ماهنامۀ نماینده با انتخاب تیتر «رهایی از باتلاق فساد» به ارزیابی طرح نمایندگان مجلس برای «مبارزه با جرایم اقتصادی» پرداخته است. در این پرونده با «مسعود پزشکیان» نایب‌رئیس اول مجلس، «محمد دهقان» طراح طرح مبارزه با جرایم اقتصادی، «احمد توکلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، «احمد امیرآبادی» عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس، «محمدعلی پورمختار» عضو کمیسیون حقوقی، «فرهاد تجری» نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود، «امیر خجسته» رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری و «حجت‌الاسلام جلیل محبی» رئیس سابق بسیج حقوقدانان، گفت‌وگو شده است.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این مجله، با توجه به اینکه نمایندگان مجلس این روزها درگیر رسیدگی به لایحۀ بودجۀ سال ۹۷ هستند، «نماینده» نیز طی پرونده‌ای و در گفتگو با اقتصاددانان داخل و بیرون مجلس به بررسی «پیدا و پنهان بودجه ۹۷» پرداخته است؛ همچنین در کنار آن در پروندۀ مستقلی به مطالعه در خصوص مجالس جهان پرداخته و روند بودجه‌ریزی سالانۀ برخی کشورها را بررسی نموده است.

بر اساس این گزارش، پروندۀ «منهای پایتخت» یکی از وجوه تمایز شماره سوم ماهنامه با دو شماره پیشین آن است. در این پرونده در گفت‌وگو با نمایندگان مجلس به انعکاس مشکلات نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه پرداخته است.

همچنین «مرثیه‌ای برای برنامۀ ششم»، «تمدیدهای دردسرساز»، «تراریخته‌ها و سلامت جامعه»، «فرماندهی جزیره‌ای شهر»، «شاخص‌های قانون‌گذاری»، «امتناع از اجرا» و «مقاطع تاریخ‌ساز مجلس اول» عناوین دیگر پرونده‌های موجود در شماره ۳ این ماهنامه بشمار می‌رود.

گفتنی است سرمقالۀ شماره ۳ «نماینده» را «امیرابراهیم رسولی» مدیرمسئول ماهنامه با عنوان «یک مبارزۀ سازمان‌یافته» نوشته است؛ همچنین «قاب متفاوت» نیز که به‌عنوان یک جایگاه ثابت در تمامی شماره‌های «نماینده» به بررسی سبک زندگی فعالان سیاسی و اجتماعی پرداخته است، این بار در گفت‌وگو با «محمدحسین رنجبران» مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به جزئیات سبک زندگی او پرداخته است.

قابل ذکر است این ماهنامه که تنها مجله تخصصی حوزه مجلس به شمار می‌رود، در طول ۵ سال گذشته ابتدا در قالب پایگاه خبری تحلیلی فعالیت خود را آغاز کرد و در گام دوم با انتشار «هفته‌نامه» پا به عرصه رسانه‌های مکتوب گذاشت و بیش از ۸۰ شماره از آن منتشر شد.

طبق اعلام دست‌اندرکاران «نماینده»، این ماهنامه با ارتقاء سطح تحلیلی و تبیینی نسبت به هفته‌نامه، بر آن است موضوعات مطرح در زمینۀ مجلس را، با عبور از جنجال‌های خبری روزمره مورد بررسی قرار دهد و در همین راستا اقدامات تک‌تک فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و حتی حواشی صحن علنی بهارستان به‌طور مستقل در این ماهنامه سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ ماهنامه با شماره ۶۶۷۶۳۵۵۲ تماس بگیرند.

منبع: نماینده

برچسب‌ها