فارس- استاندار فارس با بیان اینکه صبح تا غروب می‌گردیم و حرف بیهوده می‌زنیم، گفت: حرف‌های زیبایی که در جلسات می‌زنیم، کجا باید عملی شود؟

حرف‌های زیبای جلسات کجا باید عملی شود؟!

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل تبادار عصر امروز در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه از ظرفیت‌های استان استفاده بهینه نشده است، اظهار داشت: باوجود قابلیت‌های بسیار در زمینه‌های گوناگون، در نظام برنامه‌ریزی ضعیف عمل کرده و فرصت‌ها را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه نگاه‌ها در نظام برنامه‌ریزی کوتاه و کم دامنه بوده است، تصریح کرد: امروز بهترین انگور عسکری در استان فارس تولید می‌شود که کیلویی ۲ هزار تومان به فروش می‌رسد، درحالی‌که محصول کشمش کیلویی ۵۰ هزار تومان است اما یک کارخانه فرآوری در استان نداریم.

مقام عالی دولت در استان فارس خاطرنشان کرد: مگر نمی‌گوییم آمایش؟ آیا مسائلی که در شورای برنامه‌ریزی مطرح می‌شود جزو آمایش نیست؟ آیا استانی که گردشگری آن گوش فلک را کر کرده، کم‌ترین اعتبار را در بین استان‌ها ندارد؟

استاندار فارس افزود: صبح تا غروب می‌گردیم و حرف بیهوده می‌زنیم؛ آیا با حرف مشکل حل می‌شود؟پس حرفهای زیبای جلسات کجا باید عملی شود؟

تبادار ادامه داد: کاری با سرمایه‌گذاران می‌کنیم که عطای تسهیلات را به لقایش بخشیده‌اند! مگر دم از اشتغال و کارآفرینی نمی‌زنیم؟ پس چرا اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد؟ زیرا در ارتباط با سرمایه‌گذارها هیچ همراهی مشروعی مشاهده نمی‌شود و تمام آنان از سیر تسهیلات دهی گلایه دارند.

وی با بیان اینکه اعضای شورای برنامه‌ریزی باید در سازمان خود، نظام برنامه‌ریزی درستی داشته باشند، افزود: در نشست‌ها تنها دادن گزارش کافی نیست که بنده نیز با تشکرهای چاق و لاغر از شما سپاسگزاری کنم، بلکه نیاز به نگاه جامع‌تری داریم.

استاندار فارس با تأکید بر بازنگری در رفتارها، خاطرنشان کرد: اهداف بزرگ را به‌پای اهداف کوچک قربانی نباید کرد و برای احصای ظرفیت‌های بسیار استان، نیاز به‌نظام برنامه‌ریزی است.

تبادار افزود: محصولات ارزشمندی چون خرما، انگور، گل محمدی و یا معدن در استان فارس وجود دارد که باید با نگاه جامع توسعه پیدا کند اما به دلیل عدم نظام برنامه‌ریزی صحیح این اتفاق نمی‌افتد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه‌وبودجه و دستگاه‌های ذی‌ربط میزهای نظام برنامه‌ریزی را فعال و در این راستا از کارشناسان بسیاری که در تمام نهادها حضور دارند، استفاده کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها