گرگان- استاندار گلستان با یادآوری اینکه راه آهن گرگان – مشهد از مطالبات مردمی و قول های رییس جمهور است، تأکید کرد: این پروژه باید ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف شود.

مهلت ۱۰ روزه استاندار برای تعیین تکلیف راه آهن گرگان – مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سید مناف هاشمی شامگاه شنبه در سی و پنجمین جلسه  ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: سد نرماب و راه آهن گرگان – مشهد دو پروژه ای است که در خصوص آن کوتاه نمی آییم و باید به زودی تعیین تکلیف شود.

وی با تأکید بر اینکه این دو پروژه باید ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده توسط دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف شوند، گفت: به رغم پیگیری های انجام شده از سوی راه و شهرسازی گلستان اقدام عملی در خصوص راه آهن گرگان – مشهد انجام نشده است و ما باید پاسخگوی مردم و مطالبات شان باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: این پروژه جزو مطالبات مردمی بوده و قول رییس جمهور برای اجرای آن داده شده و حتی دکتر روحانی در جلسه به دکتر آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پیگیری و اجرای آنرا یادآور شد اما چهار سال انتظارات مردم بی نتیجه مانده است.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه باید روزانه پیگیری شود تا به نتیجه برسد، افزود: راه آهن گرگان – مشهد به هر طریق (فاینانس، BOT و... ) باید اجرایی شود تا حوزه اقتصادی گلستان رونق پیدا کند.

هاشمی با بیان اینکه برقی کردن قطار اینچه برون – گرمسار – تهران در مرحله اجرایی قرار گرفته و قرارداد آن با شرکت روسی نهایی شده است، ادامه داد: این دو پروژه (راه آهن و سد نرماب) از پروژه های خیلی مهم استان گلستان است که پروژه های اقتصادی دیگر استان به آن ها وابسته است و اجرای این دو پروژه می تواند در ۳۰ تا ۴۰ پروژه تحرک ایجاد کند.

وی متذکر شد: شاید تکمیل پروژه سد نرماب انتفاع اقتصادی برای استان نداشته باشد اما تخلیه دو روستا باید با کمک آب منطقه ای با سرعت بیشتر انجام شود  چرا که تعطیلی موقت حداقل دو سال خوابیدن پروژه را به همراه داشته و اشتغال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این منطقه از بین می رود.

منبع: مهر

برچسب‌ها