قزوین_ مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: تاکنون ۵۷ هزار کودک سنجش شده و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کودک نیز مشکوک شناخته شده و به سطح دوم غربال (بینایی سنج) ارجاع شده است.

سنجش بینایی ۵۷ هزار کودک قزوینی

علیرضا وارثی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: طرح غربالگری بینایی چشم کودکان از اول آبان در پایگاه های سنجش بینایی استان قزوین آغاز شد و تا پایان آذر سال جاری ادامه داشت که البته تا اواخر دی ماه تمدید شد.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری در حال حاضر در استان قزوین انجام می شود، افزود: جاماندگان از این طرح می توانند تا پایان اسفند سالجاری به پایگاههای ثابت بینایی استان مراجعه و نسبت به غربالگری بینایی فرزندان خود اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: کودکان ۳ تا ۶ سال مشمول این طرح هستند که ۶۷ هزار کودک قزوینی زیرپوشش این طرح طی سال جاری قرار گرفته اند.

وارثی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی چشم کودکان در سال گذشته پوشش ۷۴ درصدی داده و در سال جاری پوشش ۸۴ درصدی را به خود اختصاص می دهد، گفت: در اجرای این طرح، ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پوشش داشته ایم.

وی مطرح کرد: تاکنون ۵۷ هزار کودک سنجش شده و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کودک نیز مشکوک شناخته شده و به سطح دوم غربال (بینایی سنج) ارجاع شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ضمن بیان این نکته که ۱۰۲ پایگاه در طول طرح فعال بوده که در دی ماه تعداد آنها کمتر شده است، اضافه کرد: آدرس پایگاهها در سایت اداره کل بهزیستی این استان بار گذاری شده است.

وارثی یادآور شد: کودکان معلول همچون سایر کودکان معاینه شده و در صورت نیاز به سطح دوم سنجش و عینک ارجاع و یا جراحی کمک هزینه پرداخت می شود.

وی هدف از اجرای طرح را پیشگیری از معلولیت از طریق شناسایی و مداخله به هنگام در سنین طلایی درمان آمبلیوپی که زیر ۵ سال است، عنوان کرد.

برچسب‌ها