۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۱
کد خبر: 586285

کلید واژه این «۴۰ سال» در این ۱۸ ماه، خط اتصال تمامی محصولات فرهنگی و رسانه‌ای این شوآف است که در آن ذهن نسل سوم و چهارم انقلاب به عنوان هدف اصلی مورد سمپاشی قرار می‌گیرند. طبق آمار موجود در مراکز رسمی اطلاعاتی کشور، از نظر تحلیل جمعیتی بیش از ۶۵ درصد مردم ایران یا انقلاب را ندیده‌اند و یا به واسطه سن کم تصویر واضحی از آن ندارند و به همین دلیل می‌توان با تبلیغات به ایشان القا کرد که به هر دلیل نهضت امام خمینی(ره) و ملت ایران، بهترین تصمیم در زمان خودش نبوده است.

دورخیز ضد انقلاب برای ۴۰ سالگی انقلاب

قدس آنلاین- بر خلاف نهادهای فرهنگی و رسانه‌ای ما که معمولاً یکی دو روز قبل از دهه فجر به فکر گرامیداشت انقلاب اسلامی می‌افتند و در نهایت با اجرای چند برنامه کلیشه‌ای و بعضاً بی ربط به سراغ بزرگداشت فجر انقلاب اسلامی می‌روند و به فاصله بسیار کوتاهی از ۲۲ بهمن نیز، آن را به اتمام می‌رسانند، مخالفان نظام و ضد انقلاب چهلمین سال پیروزی انقلاب را از رسانه‌های جبهه فرهنگی نظام خیلی جدی‌تر گرفته‌اند. از حدود یک سال و نیم پیش و بویژه به بهانه اغتشاشات دی ماه گذشته، رسانه‌های اپوزیسیون و بیگانگان (مانند بخش فارسی شبکه‌های وابسته به آمریکا، انگلیس و بهاییت) ابتدا با ساخت مستندهای تحریف شده در خصوص تاریخ ایران و پس از آن به طور واضح به تخریب نظام و دستاوردهایش پرداخته‌اند.
کلید واژه این «۴۰ سال» در این ۱۸ ماه، خط اتصال تمامی محصولات فرهنگی و رسانه‌ای این شوآف است که در آن ذهن نسل سوم و چهارم انقلاب به عنوان هدف اصلی مورد سمپاشی قرار می‌گیرند.
طبق آمار موجود در مراکز رسمی اطلاعاتی کشور، از نظر تحلیل جمعیتی بیش از ۶۵ درصد مردم ایران یا انقلاب را ندیده‌اند و یا به واسطه سن کم تصویر واضحی از آن ندارند و به همین دلیل می‌توان با تبلیغات به ایشان القا کرد که به هر دلیل نهضت امام خمینی(ره) و ملت ایران، بهترین تصمیم در زمان خودش نبوده است.
خط دیگر این حرکت که روز به روز ابعاد مختلف آن آشکارتر و بی پرده‌تر به طرف ذهن بی خاطره و بی حصار جوان و میانسال ایرانی یورش می‌برد، این است که نشان دهد نظام کارنامه قابل قبولی در این برهه زمانی نداشته و در نهایت اثبات کند که جمهوری اسلامی نه از آغاز انتخاب درستی بوده و نه در ادامه توفیقی داشته است.
بی شک، باید نگران بود که جامعه‌ای که به دلایلی نه در مدرسه و دانشگاه و نه در رسانه‌های گروهی، هیچ روایتی متقن و مفیدی درباره بروز انقلاب در جلوه‌های مختلف ندیده، در این نبرد نابرابر برای «بازنمایی» انقلاب و نظام به عنوان یک حقیقت متصل و یکپارچه، آسیب پذیر باشد و دشمن بتواند به این جریان شوم امید بسته باشد.
این رویارویی که بدرستی می‌توان نام «جنگ روایت‌ها» را بر روی آن نهاد، از طریق مقایسه بین جمهوری اسلامی و نظام منحط پهلوی که حتی برای کارگزاران آن نیز قابل قبول نیست، در پی رقم زدن یک رویارویی باخت - باخت برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که چه در آن وارد شویم و چه در آن وارد نشویم، مشحون ضررهای فکری و فرهنگی متنوعی است. در مقابل، رسانه‌های ما هیچ برنامه خاصی برای ورود به جشن چهلمین سال حیات طیبه انقلاب (از بهمن ۹۶ تا بهمن ۹۷) ندارند و بگومگوهای موجود سیاسی در این فضای رسانه‌ای، ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب را نه به سمت رویارویی با دشمنان، بلکه به سمت رقابت‌های بی پایان سیاسی و حزبی می‌برد؛ به نحوی که برخی از رسانه هایی که اسم و نمادهای انقلاب را نشان می‌دهند، گویی در پی اثبات همان هدف دشمن‌اند که جمهوری اسلامی گویی شکل نگرفته و تا حد زیادی برای ناکارآمدی نظام برای دشمن سندسازی می‌کنند. این در حالی است که نیاز اول و مهم رسانه‌های انقلاب در مقطع جاری و دست کم تا پایان سال چهلم باید متمرکز به بازخوانی صحیح تاریخ جمهوری اسلامی و درست نمایی همدلانه قوت‌های نظام و افشای دست‌های پنهانی باشد که همواره موجب شوربختی این ملت بوده و در ورای قاب‌های تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین مدعیان، در قیافه منافقانه دلسوزی این مردم وارد عمل شده‌اند. گام دوم این حرکت که باید به موازات گام نخست پیش برود، امیدآفرینی و تلاش برای تجلی زیبایی‌های انقلاب و نظام است. هژمونی مهم رسانه‌ای دوران کنونی، شکل گیری «واقعیت رسانه‌ای» به عنوان هسته افکار عمومی است و مبارزه با ناامیدی فزاینده وارداتی که می‌تواند همه انگیزه‌های اجتماعی برای بالندگی و رفع نقایص را از بین ببرد، دقیقاً باید همان جایی شکل بگیرد که این ویروس خطرناک اجتماعی در آن بنیان نهاده شده و انتشار یافته است.
نگاه درست و منصفانه به تاریخ جمهوری اسلامی و نگاه مثبت به حرکت کلی آن در همه این ۴۰ ساله چیزی است که منبعث از نگاه رهبری حکیم، قبل از هر برنامه ریزی تبلیغی باید مورد باوران کنشگران سیاسی دلسوز و رسانه‌های عمل کننده در جنگ نرم حساس سال چهلم باشد.
 چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نمایندگان مجالس کشورهای اسلامی بدرستی اشاره فرمودند: می‌توان در جنگ نرم رسانه‌ای در مقابل اسرائیل و ایادی رسانه‌ای آن مانند سایر عرصه‌های مقاومت پیروز شد و این مسئله با توجه همه به دشمن واقعی به جای رقابت داخلی و تمرکز متعهدانه بر اهداف رسانه‌ای نظام در سال بزرگ انقلاب کاملاً در دسترس است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها