کرمان - رئیس جمهور اظهار داشت: این استان ضمن اینکه بهشت معادن است اما باید سامانه نوین آبیاری را در این استان اجرا کنیم که تا کنون ۵۵ هزار هکتار زمین زراعی تحت این سامانه قرار گرفته است و سال آینده ۲۸ هزار هکتار تحت این سامانه قرار خواهد گرفت.

اولین مشکل استان کرمان، موضوع خشکسالی و کم آبی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین روحانی روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه، در سیرجان استان کرمان افزود: ما تنها انقلابی بودیم که ۲ ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که امام مردم را به پای صندوق دعوت کرد تا نظام مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رئیس جمهوری اظهار داشت: آنچه برای ما افتخار است این است که در انقلاب به هویت و فرهنگ اسلامی و راه پیامبر و اهل بیت و حکومت مردم سالار دست یافتیم .

وی ادامه داد: کجای منطقه خاورمیانه از ایران امن تر است، این امنیت را مردم با اتحاد و ایستادگی در کنار نیروهای امنیتی بدست آورده اند. در واشنگتن کسی فکر نکند که برای ملت بزرگ تصمیم بگیرد، مردم شکنجه ساواک که توسط شما بنیان نهاده شد را از یاد نبرده اند جنایات شما در منطقه را از یاد نبرده اند، اگر راست می گویید اموال مصادره شده مردم را بازگردانید و شما مردم را تحریم کردید، مردم ایران خود دلسوز آینده شان هستند.

دکتر روحانی تاکید کرد که مردم ایران خود دلسوز آینده هستند و با فداکاری قدم به پیش می گذارند و هر جا مشکلی بوده آن را حل کرده اند.

رییس جمهوری ادامه داد: ملت ایران برای استقلال، امنیت و توسعه برای پیشرفتش از هر روز دیگر آماده تر هستند.

وی ادامه داد: امروز به کرمان و سیرجان آمدم تا بیشتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح کنم و کمتر استانی چنین بوده است.

در سال گذشته رکورد ۴۶ هزار شغل در کرمان زده شد

رییس جمهوری ادامه داد: در استانی هستیم که در سال گذشته رکورد ۴۶ هزار اشتغال در کرمان ایجاد شده است که در تاریخ این استان بی سابقه است.

وی ادامه داد: اولین مشکل استان کرمان، موضوع خشکسالی و کم آبی است.

روحانی به آغاز طرح انتقال آب از دریای عمان به سیرجان است که دارای مشکلاتی است و اظهار کرد: بخشی از این طرح هم اکنون پیاده و اجرا شده است و دولت متعهد می شود که مشکلات بانکی این طرح مهم که نیاز آب شرب و صنعت این شهرستان را برطرف می کند، در دولت دوازدهم حل کرده و بتوانیم راه آهن و آب را در این دولت به سیرجان برسانیم.

روحانی همچنین گفت: این استان ضمن اینکه بهشت معادن است اما باید سامانه نوین آبیاری را در این استان اجرا کنیم که تا کنون ۵۵ هزار هکتار زمین زراعی تحت این سامانه قرار گرفته است و سال آینده ۲۸ هزار هکتار تحت این سامانه قرار خواهد گرفت و باید از طریق کشت گلخانه ای صادرات محصولات استان را بالا ببریم.

طرح های مهم افتتاحی در کرمان

روحانی درباره اشتغال روستایی اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال روستایی در استان کرمان، ۳۸۳ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که امروز ۶ طرح روستایی در استان کرمان آغاز به کار خواهد کرد.

رییس جمهور یکی از دلایل سفر خود به استان کرمان را مساله زلزله و خسارات عظیم به شهرستان های راور و کوهبنان اشاره و اظهار کرد: فردا از بخشی از مناطق زلزله زده استان کرمان بازدید خواهم کرد.

دکتر روحانی ادامه داد: اقداماتی برای مردم این منطقه انجام شده اما باید بقیه نیازهای مردم را برطرف کنیم و فردا به آنها قول می دهم که چه زمانی اسکان دایمی آنها را فراهم خواهیم کرد اما امیدواریم بتوانیم در اوایل سال آینده مسکن دایمی را آنها تحویل دهیم.

رییس جمهوری همچنین گفت: امروز ۶ طرح اشتغال روستایی افتتاح خواهد شد و در سیرجان ۲ طرح مهم داریم که در سال های پیش رو اجرا شود که اولین طرح اتصال از سیرجان به کرمان است که طرح مهمی برای پیشرفت و تحول در استان می باشد.

روحانی ادامه داد: طرح مهم دیگر برای استان کرمان و سیرجان، مساله انتقال آب از دریای عمان به این منطقه است، این کار طراحی، سرمایه گذاری و شروع شده است البته این طرح مشکلاتی هم دارد.

رییس جمهوری همچنین به بازدید خود از مناطق زلزله زده کرمان اشاره کرد و گفت: در این سفر مشکلات مناطق زلزله زده مردم کوهبنان و راور بررسی می شود و قول می دهم نیازهای آنی مردم تامین شود.

اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به گسترش فضای مجازی

رییس جمهوری همچنین از گسترش فضای مجازی و اختصاص ۹۰ میلیارد تومان به این امر خبر داد و گفت: در یکسال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

وی همچنین گفت: ۱۱۸۸ میلیارد تومان برای ۲۹ طرح و پروژه مهم که تا سال ۹۹ اجرایی می شود، تخصیص یافته است.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه با اتحاد، وحدت و امیدواری به سمت ایران سرافراز و کرمان سربلند پیش خواهیم رفت و دولت به عنوان خادم مردم برای اجرای طرح‌ها و آبادانی کشور تلاش خواهد کرد.

منبع: سیمای مرکز کرمان

برچسب‌ها