۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 587139

آنچه این روزنامه نگار فقید را موضوع ستون یادداشت روزنامه قدس کرده، نه تنها مرگ یک همکار، که خصوصیات و ویژگی های اوست. نخست آنکه روزنامه قدس، تجربه ارزشمندی در نوع مواجهه مؤلفه ها و متولیان امور دینی با وقایع مدرن دنیای امروز است. رسانه بویژه روزنامه، از مترقی ترین ابزارهای ارتباطی عصر حاضر است که آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد مقدس، به آن ورود کرد و تأسیس روزنامه قدس در سال ۶۶ ، قدمی در مسیر مواجهه صحیح سنت و مدرنیته به حساب می آید.

روزنامه نگار تراز  انقلاب اسلامی

قدس آنلاین- روزنامه نگاران آموخته اند از درد مردم بگویند. حرفه و تخصصشان با مخاطب گره خورده و بیشتر از آنکه از خود سخن به میان آورند دیگران را در رسانه بازتاب دهند. حال پربیراه نیست حرف اصلی امروز یک رسانه، تکریم و تمجید از روزنامه نگاری باشد که سا لها در قدس قلم زده و از مردم گفته است. روز گذشته درگذشت یکی از فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، روزنامه نگار مشهدی، از اولین خبرنگاران روزنامه قدس، به تیتر رسانه ها تبدیل شد. مرحوم رضا مقدسی که در سابقه فعالیت خود، مدیرعاملی خبرگزاری مهر، شورای سردبیری روزنامه های جام جم، همشهری، خبر و... را دارد در سن بیست سالگی وارد روزنامه قدس شد و روز گذشته در سن ۵۰ سالگی پس از مدتها تحمل بیماری، دعوت حق را لبیک گفت.

اما آنچه این روزنامه نگار فقید را موضوع ستون یادداشت روزنامه قدس کرده، نه تنها مرگ یک همکار، که خصوصیات و ویژگی های اوست. نخست آنکه روزنامه قدس، تجربه ارزشمندی در نوع مواجهه مؤلفه ها و متولیان امور دینی با وقایع مدرن دنیای امروز است. رسانه بویژه روزنامه، از مترقی ترین ابزارهای ارتباطی عصر حاضر است که آستان قدس رضوی به عنوان یک نهاد مقدس، به آن ورود کرد و تأسیس روزنامه قدس در سال ۶۶، قدمی در مسیر مواجهه صحیح سنت و مدرنیته به حساب می آید. از این رو، روزنامه نگارانی که در این رسانه قلم زدند، مصداق فعالان عرصه دین و روزنامه نگاری هستند. دیگر آنکه مشهد، قطب علم ارتباطات ایران است و رضا مقدسی به عنوان فرزند این آب و خاک و روزنامه نگاری خراسانی، برای ما مخاطبان مشهدی حائز اهمیت است.

اما هیچ یک از موارد فوق، به تنهایی مزیتی برای یک فرد محسوب نمی شود تا سوژه خبر و یادداشت و تمجید شود. آنچه رضا مقدسی را شاخص می کند؛ تعهد، انقلابی گری، اخلاص و اخلاق اوست که در ذهن همکاران و مخاطبان رسانه ای مانده است. او با فعالیت در روزنامه های جبهه انقلاب، بی پروا و با شهامت از انقلاب دفاع کرد و بویژه حضورش در خبرگزاری مهر، از آن رسانه مؤثر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی، رسانه ای فعال در جبهه انقلاب ساخت. رضا مقدسی، دلداده امام مهربانی ها بود و عشق و ارادتش به حضرت علی بن موسی الرضا علیه السام را در عیان اعلام می کرد. از همین روی بود که مرداد ماه سال جاری این روزنامه نگار تراز انقلاب اسلامی، مفتخر به عنوان خادمیار رسانه ای رضوی شد.
روحش شاد و با صاحب نامش محشور باد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها