بجنورد- رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۵ پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

۵ پروژه هلال احمر خراسان شمالی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اصغر پیوندی در نشست خبری خود در بجنورد اظهار کرد: استان خراسان شمالی طی سال های گذشته همواره شاهد حوادث مختلفی بوده است و به همین دلیل جمعیت هلال احمر نگاه ویژه ای به این استان داشته و دارد.

وی افزود: تجهیز جمعیت هلال‌احمر به امکانات به روزتر از جمله پهپاد و هلیکوپترهای پیشرفته تر از مهم‌ترین برنامه های جمعیت است.

وی ادامه داد:آموزش مردم برای چگونگی رفتار در هنگام وقوع حادثه از دیگر اولویت های نخست جمعیت هلال احمر کشوراست، طرح خادم یکی از طرح‌های هلال احمر در راستای آموزش مردم است.

پیوندی گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به حادثه خیزی کشور، اهتمام ویژه‌ای بر به‌روزرسانی هرچه بیشتر امکانات و تجهیزات هلال احمر دارد تا در سریعترین زمان به یاری حادثه دیدگان بشتابد و از شدت حادثه بکاهد.

وی افزود: هلال احمر متکی به نیرو های داوطلب است، داوطلبانِ هلال زندگی خود را وقف مردم  می‌کنند.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار به جمعیت هلال احمر خراسان شمالی

مدیر عامل جمعیت هلال خراسان شمالی نیز گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال برای ساخت و تکمیل طرح های هلال احمر استان هزینه شده است.

حسن شکوری نسب با تقدیر و تشکر از حضور دکتر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر کشور و مسئولین استانی در مراسم بهره برداری از طرح های این جمعیت، افزود: ۵ طرح امدادی با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که افزایش این امکانات و تجهیزات توان عملیاتی استان را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ پایگاه امداد جاده ای استاندارد در استان، گفت: دو هزار و ۵۰۰  امدادگر و نجاتگر فعال و کارآزموده در استان وجود دارد که توان پاسخگویی به تمام حوادث مختلف در استان را دارد.

 مدیر عامل جمعیت هلال استان همچنین از آماده سازی ۵ پروژه دیگر تا هفته هلال احمر سال آینده خبرداد.

پیوندی در بدو ورود خود به استان از یادمان ۱۲ شهید امدادگر جمعیت استان پرده برداری کرد.

وی پس از آن ساختمان اداری، امدادی شهرستان بجنورد که در ۳ طبقه و با اعتباری بیش از۱۷میلیارد ریال احداث شده است را افتتاح نمود.

رییس جمعیت هلال احمرکشورهمچنین پایگاه امدادهوایی، آشیانه، پد و باند، سوله امدادی ۱۰۰۰ متر مربعی، و محوطه سازی پایگاه پشتیبانی عملیات را افتتاح کرد.

 برای ساخت وآمادسازی این پروژه ها بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی، سفر رهبری و اعتبارات جمعیت هلال احمر کشور هزینه شده است.

برچسب‌ها