بجنورد-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی دوشنبه شب در تازه ترین نشست ستاد خدمات سفر از آمادگی استان برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

خراسان شمالی آماده استقبال از مسافران نوروزی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد حسین علی نیا در این نشست اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر به منظور ایجاد آمادگی و بررسی امکانات دستگاه های متولی استقبال از مسافران که غالبا زائران حضرت امام رضا(ع) و یا مسافران شرق و جنوب شرق به سمت استان های شمالی هستند، تشکیل شده است

وی با بیان اینکه کمیته های ذیل ستاد برای بررسی امکانات استان تشکیل می شوند، افزود: کمیته راهداری و حمل و نقل جاده ای با هدف بررسی و بهبود وضعیت و تکمیل و حل نواقص موجود تشکیل و اقدامات لازم در دستور کار متولیان امر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ دستگاه از خودروهای ناوگان عمومی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ صندلی آماده ارائه خدمت است و پلیس راه نیز برای اعمال قوانین و مقررات، کنترل ها و مراقبت های لازم، افزایش اکیپ های ثابت را در دستور کار خود داده است.

علی نیا به آمادگی اکیپ های هلال احمر هم اشاره داشت و تصریح کرد: ۲۳ پایگاه ثابت و سیار و ۳ تیم واکنش سریع برای حضور در صحنه و ارائه خدمت در کمترین زمان ممکن آماده خدمت رسانی است و علوم پزشکی هم در حال بررسی و آماده سازی بیمارستان ها و مراکز درمانی در تمامی شهرستان هاست.

وی تاکید کرد: تشخیص تیم متخصص مربوط در صحنه های تصادفات احتمالی باید مبنای اقدامات و فعالیت های افراد حاضر در صحنه باشد و به عنوان مثال تشخیص اعزام مصدومان به بیمارستان های شهرستان ها باید بر اساس اعلام نظر علوم پزشکی انجام پذیرد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان خاطرنشان کرد: کنترل بازار و قیمت ها و رسیدگی به شکایات مردمی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان استاندارد و تعزیرات در این ایام انجام می شود.

علی نیا ادامه داد: ساماندهی مسافرخانهها، بازدید و آماده سازی و بهسازی مجتمع های خدمات رفاهی و نمازخانه ها و مساجد بین راهی، توقف عملیاتی عمرانی از ۲۰ اسفند، ارائه فهرست کشیک مدیران و افراد مرتبط با خدمات سفر توسط ادارات کل به ستاد خدمات سفر و همچنین ارائه چک لیست تمامی فعالیت ها و بررسی آمادگی استقبال از مسافران نوروزی از دیگر برنامه هایی است که باید اجرایی شود.

علی نیا اشاره داشت: سازمان هواشناسی نیز باید پیش بینی خود از وضعیت آب و هوایی را در ایام سفر به دبیرخانه ستاد اعلام کند تا تمهیدات لازم بر این اساس فراهم شود.



 

برچسب‌ها