رئیس‌جمهور آمریکا در پیش‌نویس بودجه سال مالی ۲۰۱۹ خواستار افزایش بودجه یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری با هدف افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران شده است.

ترامپ به‌دنبال اختصاص ده‌هامیلیون دلار بودجه برای تشدید تحریم‌های ضدایرانی

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ»، در پیش‌نویس بودجه پیشنهادی سال مالی ۲۰۱۹ پیشنهاد افزایش منابع مالی یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری این کشور برای افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران داده است.

در صفحه ۹۰ این سند که روی وب‌سایت کاخ سفید قرار گرفته آمده است: «این بودجه درخواست ۱۵۹ میلیون دلار افزایش بودجه را برای "معاونت خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی" دارد که به‌منزله ۳۶ میلیون دلار افزایش نسبت به رقم اجراشده در سال ۲۰۱۷ است».

ترامپ با یادآوری اینکه این بودجه برای محافظت از نظام مالی آمریکا در برابر «سوءاستفاده» و مقابله با سایر تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا ضروری است، درباره اینکه این منابع مالی در کجا هزینه خواهد شد توضیح داده است.

وی نوشته است: «این منابع اضافی برای منزوی کردن کره شمالی از لحاظ اقتصادی، تکمیل مرکز مبارزه با تأمین مالی تروریسم در عربستان و افزایش فشار تحریم‌ها علیه ایران با روش‌های مختلف از جمله از طریق اجرای "قانون مقابله با دشمنان از طریق تحریم‌ها" به‌کار گرفته خواهد شد».

در این سند آمده است: «این بودجه، از حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه که برای محافظت از ایالات متحده و متحدانش در برابر حملات تروریستی و حفظ توازن قدرت مطلوب در منطقه ضروری هستند،  حمایت می‌کند».

این سند، در بخش‌های دیگر ایران را به تلاش برای بر هم زدن ثبات در خاورمیانه متهم کرده و خواستار تخصیص منابعی برای مقابله با آنها شده است. 

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها