سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: دستگاه‌های اجرایی مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نخواهند بود و بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها از شمول این حکم مستثنی شدند.

دستگاه‌های اجرایی مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نخواهند بود

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری و سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ در تشریح نشست امروز عضو کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق پس از بررسی مواد ارجاعی از صحن علنی مجلس، دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری را مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی (حساب جاری، پشتیبان، سپرده، سپرده‌گذاری کوتاه مدت، بلندمدت) مفتوح در بانک‌های دولتی و غیردولتی ندانست.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون بانک‌ها، شرکت‌های بیمه دولتی، صندوق‌ها، دانشگاه‌ها و هر یک از دستگاه‌های اجرایی که در قوانین و مقررات و یا اساسنامه آنها مجاز به دریافت سود هستند از شمول این حکم مستثنی شدند.

یوسف نژاد ادامه داد: همچنین بانک‌های دولتی و غیردولتی مجاز به پرداخت سود به حساب دستگاه‌های اجرایی در اجرای این حکم که فاقد قوانین و مقررات مربوطه هستند، نیستند و  سود سپرده دریافتی دارای مجوز دستگاه‌های مذکور به استثنای بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌ها از اول سال ۹۷ تحت عنوان درآمد اختصاصی آن دستگاه محسوب و به حساب متمرکز خزانه وجوه درآمد اختصاصی واریز و به صورت صد درصد دریافت و مطابق قوانین و مقررات مربوطه پرداخت شود.

وی در خاتمه عنوان کرد که هرگونه اقدام مغایر با مطالب مذکور حکم تصرف در وجوه به اموال دولتی محسوب می‌شود و دیوان محاسبات کشور موظف است عملکرد آن را هر ۶ ماه یک بار تهیه و به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها