تربت جام ـ رئیس ستاد برگزاری جشنواره عکس وحدت از برگزاری جشنواره عکس با موضوع معماری اماکن و ابنیه اسلامی در تربت جام خبرداد.

تربت‌جام میزبان نخستین جشنواره عکس با موضوع معماری اسلامی

سعید صباغیان، عصر امروز که در فرمانداری تربت جام حضورداشت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: این جشنواره دوم و سوم اسفندماه امسال در تربت‌جام برگزار می‌شود وتاکنون ۹۰۰ قطعه عکس از ۱۳۸ عکاس به دبیرخانه این جشنواره ارسال گردیده که از این تعداد ۸۳۰ قطعه عکس از ۱۲۵ عکاس در بخش اصلی و ۷۰ اثر از ۱۶ عکاس در بخش ویژه است.

وی گفت: این جشنواره به صورت ملی و عکاسان و علاقه مندان از تمام کشور شرکت دارند و با ارسال آثار خود از معماری اماکن و ابنیه ی اسلامی سراسر کشور در ۲ و ۳ اسفندماه ۹۶ به رقابت خواهند پرداخت.

این مسئول در ادامه افزود: این جشنواره می کوشد تا با به تصویر کشیدن نمودهای مختلف معماری اسلامی، ایرانی از دریچه دوربین و زیبایی های خارق العاده  امکان تاریخی و مذهبی را به مخاطبین یادآور شود.

صباغیان این جشنواره را در دو بخش اصلی و ویژه معرفی کرد و افزود: بخش اصلی عکس های با محوریت ابنیه و اماکن ایرانی اسلامی پذیرفته خواهد شد. عکاسی از فضای داخلی یا خارجی اماکن اسلامی در ایران، با حضور یا بدون حضور انسان به شکلی که دلالت عکس بر هویت معماری و موقعیت سازه و هدف عکاس بیان منطق معماری باشد.

برچسب‌ها