قم- یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه در انتشار کتاب، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت آن است، گفت: گاهی اوقات برای برخی از کتاب‌هایی که محتوای مناسبی ندارند، مجوز صادر می‌شود درحالی که مسؤولان باید به محتوای کتاب‌ها توجه کنند.

مسوولان در ارائه مجوز کتب به محتوا دقت داشته باشند/ کیفیت در انتشار کتاب مهم‌تر از کمیت آن است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله جعفر سبحانی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب دین در قم فرصت بسیار مغتنمی است و از همه افرادی که در برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: در حال حاضر، سال‌های زیادی است که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه شده است، همچنین در فضای مجازی نیز اخلاق و دین مورد تهاجم و بمباران دشمن قرار گرفته است؛ نویسندگان و مولفان کشور باید در مورد این مشکلات و معضلات کتاب‌هایی را منتشر کنند و مسؤولان نیز باید بررسی کنند که آیا کتاب‌های نوشته شده موجب حل مشکلات می‌شود یا خیر.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر انتشار و چاپ کتاب‌های مفید خاطرنشان کرد: اگر کتاب‌هایی وجود دارد که ضد اخلاق و دین است این کتاب‌ها مورد نفرت خداوند است و باید از انتشار این کتاب‌ها جلوگیری شود؛ در جامعه اسلامی باید کتاب‌هایی منتشر شود که مطابق با اخلاق و موازین اسلامی باشد.

وی ادامه داد: وجود چاپخانه‌ها و انتشارات متعدد در قم، نشان‌دهنده اوج‌گیری فرهنگ اسلامی در این شهر است و باتوجه به اینکه قم مرکز تشیع است، باید نظارت دقیقی بر انتشار کتب در این شهر وجود داشته باشد.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه در انتشار کتاب، کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است گفت: گاهی اوقات برای برخی از کتاب‌هایی که محتوای مناسبی ندارند، مجوز صادر می‌شود درحالی که مسؤولان باید به محتوای کتاب‌ها توجه داشته باشند و اجازه انتشار هر کتابی را صادر نکنند.

وی با بیان اینکه اسلام به کتاب توجه ویژه‌ای دارد اظهار کرد: پیامبر اسلام امی بودند ولی از همه امور آگاهی داشتند و همواره امت خود را به خواندن و نوشتن توصیه می‌کردند و این نشان دهنده توجه اسلام به کتاب و سواد است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: یکی از برکات انقلاب اسلامی، کم‌ شدن بی‌سوادی در جامعه بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سواد در جامعه توجه‌ ویژه‌ای شد و خوشبختانه تاکنون نیز اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها