بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: با پیگیری های انجام شده سرانجام شرکت آلومینای جاجرم از فهرست سازمان خصوصی سازی برای واگذاری ها خارج شد.

آلومینای جاجرم از فهرست واگذاری خارج شد

به  گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا صالحی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پیگیر هستیم تا مجتمع لوله گستر و فولاد اسفراین نیز تعیین تکلیف شود

همچنین در این نشست سیاست های سال ۹۷ استان در بخش اشتغال از سوی استاندار و رئیس این ستاد در استان، تشریح و دستورات لازم برای تحقق این اهداف صادر شد.

استاندار با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی دبیرخانه ستاد در خصوص جایگاه استان در بهبود فضای کسب و کار تاکید کرد: گزارش هایی که در نشست های مختلف استان ارائه می شود ضمن امانتداری از آن باید راستی آزمایی شوند و کارشناسان حوزه ها راهکارهای حل مشکلات را ارائه دهند.

وی ادامه داد: در جلسات به دنبال حل مشکلات هستیم و تمام این گزارش ها مبنای فکری و نورافکن ادامه راه برای ماست.

صالحی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی سریع مدیران دستگاه ها به درخواست ها و بیان این که در نظام اداری استان به اصلاحات نیاز داریم، افزود: سال ۹۷ همچنین باید سال شکوفایی اقتصاد استان باشد و سرمایه های زیادی جذب شود، بنابراین با توجه به اینکه تعدد مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری چالش برانگیز است باید برای کاهش فرآیند صدور مجوز در دستگاه های اجرایی و حذف موارد غیرضروری تلاش کنیم.

وی بیان داشت: هدفگذاری سال آینده دولت برنامه ریزی برای تکمیل طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است و بنابراین بر اساس اولویت بندی باید برنامه ریزی های لازم در این حوزه انجام پذیرد.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به سیاست های استان در حوزه اشتغال در سال ۹۷ اشاره و تصریح کرد: امسال سهم استان در طرح ملی اشتغال فراگیر ۸ هزار و ۶۸۰ ولی هدف گذاری استان ایجاد اشتغال ۱۰ هزار نفر بود که تاکنون برای ۹ هزار و ۹۱۴ نفر شغل ایجاد شده است.
صالحی افزود: هدف گذاری ما برای سال ۹۷ هم تثبیت و توسعه اشتغال موجود است؛ هم چنین تاکید بر تغییر تکنولوژی در طرح های مختلف اشتغال مهم است.

وی افزود: سهم تعریف شده برای استان در اشتغال فراگیر برای سال آینده ۹ هزار و ۲۹۱ نفر است ولی هدف گذاری ما بر اساس عملکرد سال جاری اعلام خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به طرح های گسترده دولت برای اشتغالزایی تصریح کرد: هدف دولت تدبیر و امید توزیع پول و وام نیست بلکه ایجاد و حمایت از اشتغال است و در این راستا اصناف و کارگاه های کوچک از دیروز تا پایان سال ۹۷ با دستور دکتر روحانی از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و حوادث برای نیروهای جدیدی که جذب کنند و آموزش دهند، معاف شدند.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای اشتغال در بخش خدمات از دیگر اهداف ما در سال آینده است و در این بخش تاکید بر خدمات وابسته به تکنولوژی های نوین مبنای کار است بنابراین دستگا های اجرایی مرتبط با فناوری اطلاعات و آی تی با دبیرخانه اشتغال استان به ویژه زیرمجموعه طرح تکاپو مکاتبات و تفاهم نامه های لازم را داشته باشند.

صالحی هم چنین بر ایجاد اشتغال بر اساس خلاقیت های فردی هم تاکید ویژه ای داشت و گفت: این موضوع با وجود این که نیازمند سرمایه گذاری زیادی نیست، اما مورد غفلت واقع شده است و تاکید می کنم در مسیر اجرایی شدن بورس ایده مانع تراشی نشود.

وی مطرح کرد: مهارت آموزی باید در آموزش و پروش و دانشگاه ها مورد تاکید باشد و با توجه به این که امروز برگزاری کلاس های آموزشی در مراکز فنی و حرفه ای از عرضه محوری به تقاضا محوری تغییر یافته است بنابراین مردم را برای حضور در دوره های مهارت آموزی تشویق کنیم.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در ادامه به هدفگذاری دولت در سال ۹۷ در ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ هزار نفر در حوزه فناوری اطلاعات و آی تی اشاره  و تصریح کرد: با توجه به این که خراسان شمالی یک درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد، بنابراین هدفگذاری استان ایجاد اشتغال برای ۱۰۰۰ نفر در این حوزه خواهد بود.

صالحی هم چنین تاکید کرد: روستاهای سبز، بدون بیکار و هدف گردشگری استان در اولویت طرح های توسعه اینترنت به عنوان یک زیرساخت اصلی قرار گیرد.

صالحی هم چنین ایجاد اشتغال در بخش گردشگری را از دیگر اهداف استان توصیف کرد و تعریف فرآیند واگذاری نگهداری و بهره برداری موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگردی به بخش خصوصی را خواستار شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه به دیگر سیاست های استان هم گریزی داشت و گفت: هفته گذشته دستور شروع برنامه بازآفرینی شهری و نوسازی بافت ناکارآمد در سراسر کشور از سوی رئیس جمهوری صادر شد و بر این اساس ساماندهی بافت های فرسوده به ویژه در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین در دستور کار استان قرار گرفته است.

بنا به گفته صالحی تحرک و نوسازی ناوگان حمل و نقل هدف گذاری دیگر استان در سال آینده است که اهم نتایج مثبت حاصل از این اقدام کمک به سلامت مردم، محیط زیست و صنعت خودروسازی داخلی است.

وی افزود: دستگاه های متولی ازجمله شرکت آب منطقه ای با کمک دیگر دستگاه ها، برنامه جامع سازگاری با دوره کم آبی در استان را تدوین و برنامه ای مدون برای حل این مشکلات ارائه کنند و میزان ذخایر آب استان بر اساس نوع آن طبقه بندی شود.

ورود نماینده ای از دفتر مقام معظم رهبری به استان از دیگر اخبار این نشست بود که مهندس صالحی خطاب به تمامی مدیران تاکید کرد: اعتبارات مربوط به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی تماما پرداخت شده است اما با توجه به نگاه ویژه مسئولان این دفتر به مردم استان و لزوم اتمام پروژه های تعریف شده از محل این اعتبارات که هنوز برای تکمیل شدن به بودجه نیاز دارد، دستگاه های اجرایی نیازهای خود را احصاء و ارائه دهند.

ایجاد فضای با نشاط و پویا در سراسر استان با توجه به نزدیک شدن به سال جدید در این جلسه مورد تاکید استاندار بود و خطاب به شهرداران گفت: آماده سازی فضای شهری برای استقبال از مسافران نوروزی در دستور کار باشد و عملیات عمرانی در این ایام تعطیل شود.

در این نشست هم چنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم اظهار داشت: اوراق مشارکت باید در اسرع وقت به پیمانکاران واگذار شود و تعلل مدیران برای ساماندهی وضعیت پروژه ها در مناقصه گذاشتن و پرداخت اوراق مشارکت به پیمانکاران موجب جابه جایی پروژه ها می شود.

مجید پورعیسی افزود: حدود دو سوم از اوراق مشارکت پروژه های استان به پیمانکاران پرداخت شده  اما حدود ۷۰۰ پروژه در استان یا به مناقصه گذاشته نشده و یا اوراق مشارکت آن ها به پیمانکار واگذار نشده است که باید سریعا تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها