بیرجند- فرماندار درمیان گفت: از مجموع ۳۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده در شهرستان مرزی درمیان ۲۸۳ اثر ثبت ملی شده است.

۲۸۳اثر تاریخی از شهرستان درمیان ثبت ملی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد بشیری‌زاده ظهر امروز در ستاد هماهنگی خدمات سفر ویژه نوروز ۹۷ شهرستان درمیان اظهار داشت: تاکنون ۳۰۰ اثر تاریخی در شهرستان درمیان شناسایی شده و از این تعداد ۲۸۳ اثر در فهرست آثارملی ثبت شده است.

وی افزود: شهرستان درمیان دارای سه اثر طبیعی از جمله چنار ۷۵۰ ساله دوشنگان است.

فرماندار درمیان با اشاره به جاذبه‌های گردشگری مختلف شهرستان گفت: جاذبه‌های زیست محیطی روستاها مانند باغ‌ها و چشمه‌های آبگرم، موسیقی بومی و محلی، صنایع دستی، فرهنگ خاص جامعه عشایری از جمله این ویژگی‌های منحصربفرد است.

بشیری‌زاده  با بیان اینکه روستای تاریخی فورگ از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان محسوب می‌شود گفت: در سال‌های گذشته این روستا بیشترین بازدید کننده را داشته لذا آماده‌سازی اقامتگاه بومگردی در این روستا برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی ضروری است. 

وی یادآورشد: منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه قوچ و میش اوریال است و با توجه به منحصر به فرد بودن این منطقه و وجود گونه‌های متعدد و متنوع جانوری و گیاهی اقدامات لازم برای معرفی هر چه بهتر و بیشتر این منطقه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استان ضروری است.

فرماندار درمیان از برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و سوغاتی محلی درمیان به منظور عرضه صنایع دستی به مسافران و گردشگران در تعطیلات نوروزی سال آینده خبر داد و افزود: رفع نواقص محورهای مواصلاتی شهرستان و ایجاد پست‌های هلال احمر و انتظامی در مبادی ورودی و خروجی شهرها از دیگر اقدامات و اولویت‌های اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان درمیان در نوروز ۹۷ است.

بشیری‌زاده با تاکید بر پیش بینی اسکان مسافران در تمام روستاهای هدف گردشگری، بناهای تاریخی و امامزادگان شهرستان افزود: باید زیباسازی معابر شهرها و روستاهای هدف گردشگری شهرستان برای ایام نوروز در دستور کار شهرداران و دهیاران قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در ایام پایانی سال و همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی بیان کرد: دستگاه‌های مسئول باید بر تشدید نظارت و بازرسی‌ها بر عرضه کنندگان کالاها و خدمات پر مصرف اهتمام جدی داشته باشند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها