کرمانشاه - رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای ۱۳ فرد مرگ مغزی در استان کرمانشاه اهدا شده است.

اعضای ۱۳ فرد مرگ مغزی در کرمانشاه اهدا شد

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا مرادی در مراسم تقدیر از خیران، موسسات خیریه، اهداکنندگان اعضا و گروه‌های داوطلب و جهادی که امروز یک‌شنبه در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون اعضای ۱۳ نفر از کسانی که دچار مرگ مغزی شده‌اند در کرمانشاه ا اهدا شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است، گفت: تا قبل از سال ۹۵ در مجموع ۶ مورد و در سال گذشته نیز سه مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه انجام شده است.

مرادی با اشاره به رشد چشمگیر اهدای عضو در استان کرمانشاه نسبت به سالهای گذشته، بیان کرد: رضایت از خانواده‌های بیماران مرگ مغزی برای اهدای عضو عزیزانشان در استان کرمانشاه با روند خوبی پیش می‌رود، ولی تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر در استان کرمانشاه مردم نشان دادند که در کارهای خیر همیشه پیشقدم هستند، عنوان کرد: ایران جزو ۲۰ کشور برتر در انجام کارهای خیر است و نیکوکاری با ایجاد انگیزه درجامعه احساس آرامش را برای همه به ارمغان می‌آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه شاخص‌های نیکوکاری را در مواردی مانند اهدای عضو، کمک به انجمن های خیریه و کار داوطلبانه در گروه‌های جهادی دانست و افزود: مسئولیت اجتماعی یعنی در قبال دیگرافراد جامعه احساس مسئولیت کنیم که این امر باعث پیشرغت جامعه خواهد شد.

در این مراسم از گروههای جهادی و موسسات خیریه فعال در امر سلامت با اهدای لوح تقدیر به‌عمل آمد.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها