زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه ۱۵۰ هزار زنجانی چند بیمه‌ای هستند، گفت: وضعیت چند بیمه‌ای‌ها باید تا پایان سال مشخص شود.

۱۵۰ هزار زنجانی چند بیمه‌ای هستند/ وضعیت چند بیمه‌ای‌ها باید تا پایان سال مشخص شود

​به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری عصر امروز  در جلسه اقتصاد مقاومتی استان زنجان اظهار کرد: سیستم دولت الکترونیک می‌تواند چند بیمه ای‌ها را به راحتی مشخص‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان زنجان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در استان زنجان از خدمات بیمه‌های مختلف استفاده می‌کنند، اضافه کرد: از مجموع جمعیت استان ۱۵۰ هزار نفر دارای چند نوع بیمه هستند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با راه‌اندازی سیستم الکترونیک تشخیص و شناسایی چند بیمه‌ای‌ها سهل و آسان شده است، اضافه کرد: باید تا پایان سال وضعیت چند بیمه ای‌ها در استان زنجان مشخص شود، چرا که تاکید ما بر این است که در استان همپوشانی بیمه‌ای وجود نداشته و نخستین استانی باشیم که این موضوع را حل می‌کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مجموع افراد زیرپوشش بیمه سلامت در کشور ۴۰ میلیون نفر است، اضافه کرد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر است.

معصومه ابراهیم خانی با اشاره به اینکه آمار ارائه شده درباره بیمه شدگان بدون در نظر گرفتن افرادی است که زیرپوشش بیمه نیروهای مسلح و کمیته امداد هستند، افزود: البته ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کل کشور زیرپوشش هیچ بیمه‌ای نیستند.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت بیمه‌ای در استان نیز ارائه کرد و گفت: هم اکنون از کل جمعیت استان ۵۲۵ هزار نفرزیرپوشش تامین اجتماعی و ۵۰ هزار دارای بیمه نیروهای مسلح هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان افراد دارای دو بیمه در استان را ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: البته در این زمینه نامه نگاری شده و قرار است، در آینده نزدیک همپوشانی بیمه‌ای برطرف شود.

وی با اشاره به نامه ارسالی به نیروهای مسلح و تامین اجتماعی بیان کرد: البته در سامانه سیب نیز امکان پیدا کردن همپوشانی وجود دارد که هنوز در زنجان جوابی به این موضوع داده نشده است.

منبع: فارس 

برچسب‌ها