یزد- چهارراه مهدیه شهرستان یزد سال ۸۸ دریک تصمیم غیرکارشناسی یک شبه به میدانی با زیر گذر بدون دور برگردان تبدیل شد و این میدان درچند سال گذشته به یکی از نقاط پرترافیک شهر یزد تبدیل شد و بار ترافیکی سنگینی در این محدوده به وجود آمده و رسیدگی به وضعیت این میدان یکی از مهمترین مطالبات مردم از شهردار جدید یزد می باشد .

میدان مهدیه یزد گرفتار بی تدبیری مدیریت شهری

قدس آنلاین - گروه استانها - سمیه شرف دینی: میدان مهدیه درچند سال گذشته به یکی از نقاط پرترافیک شهر یزد تبدیل شده و بار ترافیکی سنگینی در این محدوده به وجود آمد این میدان در مرکز شهر قرار گرفته از یک طرف به بلوار طالقانی منتهی می شود بلواری که بیشتر مطب های پزشکان را در خود جای داده و این بلوار بدون داشتن پارکینگ مناسب و عرض کم خیابان بار ترافیکی شدیدی را بوجود آورده است.

از طرف دیگر قرارگرفتن بیمارستان مادر و کانون زبان و چند مرکز خرید در بلوارامام جعفرصادق و بازهم نبود پارکینگ مناسب و عرض کم خیابان بار ترافیکی شدیدی را بوجود آورده کسانی که دراین دو بلوارتردد دارند به دلیل نبود دوربرگردان ناگزیر باید از این میدان عبور کنند.

 ازسوی دیگر در بلوار شهید بهشتی و بلوارشهید منتظر قائم که به زیر گذر منتهی می شود چندین مدرسه و محیط آموزشی و مرکزخرید و مرکز پزشکی قرار دارد و کسانی که در این مسیرها قرار دارند و نمی خواهند وارد میدان شوند به دلیل نبود دوربرگردان مجبور هستند وارد میدان شده و این خود، ترافیک شدیدی را در این میدان به خصوص در شب بوجود می آورد .

دوربرگردان فراموش شده

با کسبه میدان که صحبت می کنیم از وضعیت ترافیکی این میدان به شدت ناراضی هستند. یکی ازکسبه این میدان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: برخی از ساعات روز ترافیک شدیدی در این میدان  بوجود می آید و هر۴ طرف خیابانهای منتهی به میدان قفل می شود و رفت و آمد به سختی ممکن می باشد و مشکل این میدان در این است که شهردار محترم و پیمانکار این میدان باید برای این میدان دور برگردانی در نظر می گرفتند که متاسفانه این کار را نکردند.

شهروند دیگری نیز نبود دور برگردان را معضل اصلی این خیابان می داند و معتقد است: بار ترافیک این خیابان به خاطر مطبهای بی شماری می باشد که در بلوار طالقانی وجود  دارد و بیمارستان مادر هم در بلوار امام جعفرصادق که بیشتر مراجعه کنندگان آن بیماران غیر بومی می باشند.  نبود پارکینگ مناسب در محدوده بیمارستان از مواردی می باشد که بر ترافیک این مسیر افزوده است.  

وعده ای که در سال ۹۶محقق نشد

معاون سابق شهرداری یزد در سومین روز از سال ۹۶ در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های استان از ساماندهی این طرح سخن گفت و اظهارداشت: ساماندهی این میدان از مهمترین برنامه های سال جدید شهرداری می باشد و طرح میدان مهدیه و زیر گذر آن به صورت کامل اجرایی نشده و به همین دلیل در این میدان ترافیک سنگینی بوجود می آید.  

محمدرضا شفیعی از ایجاد دو دوربرگردان در مسیرهای شمالی و جنوبی این طرح خبر داد و گفت: زیر گذر این طرح مسقف و به تونل تبدیل می شود و سطح خیابان به جای میدان به چهار راه تبدیل می شود .

با این حال یک ماه بیشتر به پایان سال باقی نمانده وهیچ کدام ازاین قول های معاون سابق اجرایی نشد و معاون جدید شهردارهم قولهایی را برای سال جدید دادند.

طرح ساماندهی میدان مهدیه ابتدای سال ۹۷ شروع می شود

معاون امور زیر بنایی وحمل نقل شهرداری یزد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: موضوع ترافیک در شهر یزد یکی ازمعضلات مهم دراستان می باشد و همین دلیل بازبینی طرح جامع ترافیک با رویکرد جدیدی دردستورکار شهرداری می باشد .

محمود دهقان درخصوص وضعیت ترافیک میدان مهدیه یزد اظهارداشت: طرح ساماندهی این میدان درکمیسیون مربوطه که متشکل ازاعضای شورای شهر و شهرداری و معاونان مربوطه می باشد به تصویب رسیده وهمچنین شورای ترافیک شهرستان هم طرح شهردار ی را به تصویب رسانده است.

وی افزود: در طرح تصویب شده شهرداری که در بهمن ماه سال جاری به تصویب رسید قراربر آن شده بحث مسقف کردن طرح وتبدیل آن به چهارراه و نصب چراغ راهنمایی در دستور کار قرار بگیرد و ساماندهی این طرح از اوایل سال ۹۷ آغاز می شود و امید است با اصلاح این میدان بار ترافیکی این مسیر هم کم شود.

ساماندهی میدان مهدیه برعهده شهرداری می باشد

رئیس شورای ترافیک شهرستان یزد در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: برخی ازمسائل شهری مانند وضعیت میدان مهدیه، بررسی میدان راه آهن و یا ورودی های شهر بنا به اهمیتی که دارند و به دلیل اینکه در مقیاس بزرگتری قرار دارند و باید براساس نظرات کارشناسی در شورای ترافیک شهرستان مورد بررسی بیشتری قرار بگیرند.

 محمدحسین فلاح تفتی درخصوص وضعیت میدان مهدیه گفت: متولی اصلی این طرح شهرداری می باشد و یک طرحی را شهرداری درخصوص ساماندهی میدان مهدیه ارائه داد و این طرح در شورای ترافیک شهرستان هم به تصویب رسید  و قرار بر این شده اجرائی شود ولی تاکنون این طرح اجرا نشده است.

وی در خصوص طرح اولیه این میدان هم افزود: دراین طرح ابتدا قرار بر این بود که در  مسیر بلوار شهید بهشتی به سمت بلوار شهید منتظر قائم قبل از میدان دوربرگردان در نظر گرفته شود تا کسانی  قصد ورود به میدان را ندارند از دوربرگردان ها استفاده کنند و متاسفانه این دور برگردان ها ایجاد نشد و افراد مجبورهستند برای تردد از این میدان استفاده کنند و خود این امر بر حجم ترافیک میدان اضافه می کند.

 فلاح ابراز امیدواری کرد در طرحی که قرار است توسط شهرداری اجرا شود معضل این میدان هم بر طرف شود.

طرح زیر گذر مسقف می شود  

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در مورد وضعیت این میدان در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: این میدان یک طرح مصوبی دارد مبنی بر این که به چهارراه تبدیل شود و روی زیرگذرمسقف شود و مطالعاتی نیز در این مورد انجام  شده است و در سال آینده اجرایی می شود .

محسن عباسی اظهارداشت: این طرح در شورا و شهرداری به تصویب رسیده و منتظر هستیم در شورای ترافیک استان نیز نهایی شود اما باید بدانیم اجرای این طرح نمی تواند پاسخگوی ترافیک شهر و این محل باشد.

وی افزود: مشکل ترافیکی شهر یزد با ایجاد زیر گذر و روگذر و این نوع فعالیت های عمرانی بر طرف نمی شود بلکه ما باید در پی تقویت کردن حمل و نقل عمومی باشیم کاری که در شهرهای توسعه یافته بر روی آن سرمایه گذاری شده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم. 

رئیس پلیس رانندگی استان یزد پاسخگو نبودند

ترافیک این میدان یکی از دغدغه های رئیس پلیس رانندگی استان می باشد و جدیدا در بعضی از ساعات روز پلیس نقش چراغ راهنمایی را در این میدان برعهده دارد که خودروهای سردر گم میدان را هدایت می کند واین جای بسی تامل دارد ؟!

درپی تماس های مکرر خبرنگار قدس آنلاین با رئیس پلیس رانندگی استان ایشان متاسفانه پاسخگو نبودند.

با تمام آنچه که گفته شد و با توجه به روزهای پایانی سال تراژدی ترافیک سنگین این میدان روزبه روز بیشترمی شود و یکی ازمطالبات اصلی و مهم مردم یزد از شهردار و شورای شهر رسیدگی به وضعیت این میدان می باشد که امید است هرچه سریعتر معضل ترافیکی  این نقطه کورشهر که اسیر بی تدبیری سازندگان آن شده با هم اندیشی مسئولان بر طرف شود .

برچسب‌ها