قزوین_ این روزها و در هوای فاطمی، صدای پای آشنایی در قزوین می آید که خبر از استخوان های تکه شده را به مادر می دهد.

قدس آنلاین، گروه استان ها_ رقیه کشاورز: این روزها از گوشه و کنار کشور صدای پای آشنا می‌آید، آشنایی که شاید در گمنامی و غربت باشد اما برای مردم از هر آشنایی آشناتر و از هر نزدیکی نزدیک‌تر است؛ صدای پایی که با استخوان های تیکه تیکه شده اش دل مادر و پدر را می لرزاند و باران خیس را بر گونه های سرخ شده این پدر و مادر جاری می کند.

عطر شهید، روح انسان را نوازش و دلها را سر زنده می کند و جان را صیقل می بخشد؛ شهادت عشق و ایمان بوده و شهید عاشقی است که عاشقانه پرواز می کند تا به معبود برسد؛ شهادت هنر می خواهد، هنری که تنها قسمت بزرگمردان می شود.

این روزها هوای فاطمی در قزوین نیز همچون سایر استان های کشور به عطر و بوی این شهیدان معطر می شود و شهر حال و هوای دیگری دارد و در رسیدن پیکرهای مطهر لاله های گلگون کفن به انتظار نشسته است.

هم‌زمان با ایام فاطمیه پیکر پاک و مطهر ۸ شهید گمنام و گلگون‌کفن تازه تفحص شده هشت سال دفاع مقدس وارد شهر شهید پرور قزوین می شوند و در میان انبوه مشتاقان خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام و عاشقان شهید و شهادت در خراسان رضوی در حرم رضوی مورد استقبال قرار می گیرند.

 دانشگاه آزاد شهرستان بویین زهرا روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه سالجاری، میزبان دو شهید گمنام و لاله گلگون‌کفن با موافقت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است و مسوولان آن از این فرزندان گمنام فاطمه زهرا(س) پذیرایی می کنند.

۶ پیکر مطهر از ۸ شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم در صبح یکم اسفندماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سه شهر قزوین از جمله شهر معلم کلایه با دو شهید، شهر ضیاء آباد تاکستان با دو شهید و منطقه پایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش شهرستان آبیک هم با دو شهید تشییع و تدفین می شود.

ورود این شهیدان به دیار مینودری و شهرشهیدپرور بدون شک برکات بسیاری را برای مسوولان، مردم و نسل جوان به همراه دارد که این برکات ارزشمند را دل بستگان شهدا به خوبی درمی یابند.

اما نکته مهم این است که شهدا خود اراده کرده‌اند تا در کجا حضور پیداکرده و تدفین شوند و برنامه‌ریزی‌ها تنها بااراده آن‌ها صورت می‌گیرد؛ پس حالا که قزوین دوباره این میزبانی نصیبش شده است باید از میهمانان به نحو شایسته‌ای استقبال کند.

نزدیک به سه دهه از هشت سال جنگ تحمیلی می‌گذرد و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب آن ایام، حال و هوای حضور شهدا در شهرها و روستاها را از نزدیک درک نکرده‌اند و باید به‌گونه‌ای این نسل‌ها را با شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره آن‌ها بیشتر مأنوس کرد.

کمیته جستجوی مفقودین وظیفه تفحص پیکر مطهر شهدا در خاک جمهوری اسلامی ایران و عراق را پس از جنگ تحمیلی بر عهده دارد تا با پیدا کردن نشانه‌ای از جوانان این مرزوبوم و کسانی که جان خود را دادند تا یک وجب از خاک ایران به یغما نرود مادران، پدران و همسرانشان را از چشم‌انتظاری دربیاورند؛ به‌طورقطع این حضور گاه گاهانه شهدا در شهرها و روستاها تلنگری برای مردم و مسؤولین خواهد بود تا به آنان یادآوری شود که این انقلاب چگونه به پیروزی رسید و امروز باتحمل چه سختی‌ها و مشکلاتی به عزت و اقتدار رسیده است پس باید با تمام وجود قدر این نعمت‌ها را دانست.

امروز حال و هوای قزوین تغییر پیداکرده و مردم در تدارک استقبالی بی‌نظیر از پیکر این شهیدای گمنام هستند تا دوباره شرمنده شهدا نشوند و بتوانند حداقل‌ها را برای آن‌ها انجام دهند.

شهدای گمنام درواقع گمنام و بی‌نشان نیستند بلکه آنان با تمام آشنایی می‌آیند تا ما را از گمنامی خارج کنند.

فراموش نکنیم که شهدا زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند...

برچسب‌ها