کرمان - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از برگزاری کنگره شهدای دانشجو طی ماه جاری در کرمان خبر داد.

کنگره شهدای دانشجو در کرمان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، حمدالله منظری توکلی صبح چهارشنبه در نشست خبری به مناسب برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان اظهار داشت: الگوی واقعی شهدا هستند که با قداست تمام درس ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی به ما داده اند.

منظری توکلی افزود: برگزای کنگره شهدای دانشجو  یکی از بسترها و فرصت هایی است که برای دانشگاه مفید و ارزشمند است.

وی بیان کرد: برگزاری کنگره شهدایی دانشجو برای الگوگیری دانشجویان از شهدا و شناساندن شهدا به عنوان الگوی نسل جوان بسیار  قابل اهمیت است.

منظری توکلی عنوان کرد: سال ۹۳ اولین کنگره شهدای دانشجو استان کرمان برگزار شد و در پنجم اسفندماه سال جاری دومین کنگره شهدای دانشجو با محوریت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: ظرف سه سال گذشته حدود ۶۰ یادواره، نکوداشت، گرامیداشت شهدای دانشجو در سطح استان برگزار شده است و در واقع می توان گفت دومین کنگره شهدای دانشجو اختتامیه این یادواره ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: حدود ۳۰ جام ورزشی در طول سه سال گذشته به مناسب گرامیداشت شهدا برگزار شده است همچنین سرکشی از خانواه های معظم شهدایی دانشجو صورت گرفته است.

وی بیان داشت: کنگره شهدای دانشجوی استان کرمان در پنجم اسفندماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینه ثارالله کرمان با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی با حضور با شکوه دانشجویان، دانشگاهیان و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

منظری توکلی ابراز داشت: در این کنگره نرم افزار انتقال عشق کلید می خورد  که سرگذشت شهدای دانشجو، شهدا، عملیات مختلف، مناطق جنگی و به ویژه معرفی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار مقاومت است.

وی  افزود: از ۱۴۰ دانشجوی شهید استان کرمان ۱۳۹ شهید دانشجو مربوط به دوران دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم است که از تمبر این شهید والامقام رونمایی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در این کنگره از سه جلد کتاب با موضوع شهدا رونمایی می شود، عنوان کرد: این کتاب ها شامل «حنظله کرمانی» با محوریت زندگی شهید ناصر فولادی، «ماه به خانه می آید» با محوریت زندگی شهید مهدی عبدالله زاده  و همچنین کتاب «فرهنگ اعلام» زندگی ۱۴۰ دانشجویی شهید استان کرمان است.

منظری توکلی با اشاره به اینکه راهیان نور را یکی از برکات خداوند می دانیم، ادامه داد: برگزاری اردوی راهیان نور به صورت عینی و عملی در رفتار دانشجویان تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری اردوی راهیان نور بر اساس آن درصد که وجود دارد به دانشگاه ها سهمیه می دهیم، گفت: اکنون انشجویان در حال ثبت نام برای اردوهای راهیان نور هستند.

منظری توکلی بیان داشت: اردوهای راهیان نور ویژه دانشجویان دانشگاه های استان کرمان از ۱۵ اسفندماه  شروع می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان افزود: هزینه برگزاری اردوهای راهیان نور از اعتبارات فرهنگی دانشگاه ها هزینه می شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها