قزوین_ امام جمعه موقت قزوین گفت: دل سپردن به غرب و خارج از مرزها نوعی ارتجاع است که عزت و اقتدار کشور را زیر سوال می برد و ملت بصیر ما هرگز زیربار این ذلت نخواهد رفت.

دل سپردن به غرب و خارج از مرزها نوعی ارتجاع است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علی قابل درخطبه های این هفته نماز جمعه قزوین که با حضور گسترده مردم در مسجدالنبی برگزار شد اظهارداشت: اگر افراد اهل تفکر و اندیشه باشند به همه چیز دست می یابند و مؤمن لازم است همواره به کارهایی که انجام می دهد فکر کند و با برنامه باشد.

به خودمان تکیه کنیم/ دشمن قابل اعتماد نیست

وی اضافه کرد: حوادث چند سال اخیر نشان می دهد بیانات رهبری بسیار هوشمندانه بوده و اعتماد به دشمن اشتباه بزرگی است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مردم تبریز سخنان راهبردی و مبنایی ارزشمندی ایراد کردند و آسیب شناسی انقلاب را یادآور شدند تا دچار اشتباه تاریخی نشویم.

وی بیان کرد: اگر انقلاب به سمت اشرافی گری برود و به خارج اتکا کند این حرکت ارتجاعی و بازگشت به گذشته است و حوادث تلخ سالهای اخیر بهترین درس برای همه ماست که دوباره اشتباه نکنیم.

عزت پاسپورت ایرانی را با ندادن سوخت به هواپیمای ظریف حفظ کردند؟

خطیب جمعه قزوین با انتقاد از دل سپردن برخی به خارج از مرزها و بی نتیجه بودن برجام اظهارداشت: کسانی که در مذاکرات برجام یکدیگر را به نام کوچک صدا می کردند و این همه به خارجی ها دل سپرده بودند و برجام را فتح الفتوح می دانستند دیدید چه نتیجه ای گرفتند.

وی افزود: آقای ظریف به آلمان دعوت شد اما از دادن سوخت به هواپیمای وزیر خارجه کشورمان خودداری کردند آیا این احترام به پاسپورت ایرانی است؟ به بهانه این که از آمریکا می ترسیدند این گونه رفتار کردند و هنوز برخی به این افراد دل خوش کرده اند.

قابل گفت: اینها نتیجه اتکا به خارج و دل بستن به برجام بود و باید یادبگیریم نگاهمان به داخل باشد و دل سپردن به غرب و دیگران نوعی ارتجاع و بازگشت به عقب است.

دستاوردهای ۴۰ ساله را به جوانان بگوییم

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: با ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی نباید فقط جشنهای انقلاب را به دهه فجر خلاصه کنیم بلکه لازم است دستاوردهای این انقلاب مردمی را در مناسبت های مختلف برای مردم و جوانان بازگو کنیم تا همه بدانند چه نعمتی نصیب کشور شده است.

وی اضافه کرد: امید به زندگی در قبل از انقلاب ۵۸ سال بود که امروز با ۲۰ سال افزایش به ۷۸ سال رسیده است و این موضوع بسیار اهمیت دارد.

قابل اظهارداشت: کنگره ۱۴ هزار شهید کارگری با بیانات رهبری برگزار شد و امروز همه وظیفه داریم با صیانت از جایگاه شهدا در مسیر ارزشها گام برداریم و بدانیم امنیت، آرامش امروز ما مدیون همه شهداست.

وی گفت: امروز اگر کارگران انتقادی به معیشت خود دارند از زالوصفتان و دزدان ناراحتند و خواستار رسیدگی به مشکلات خود هستند و با تقدیم این تعداد شهید همبستگی خود را به نظام نشان داده اند.

قابل اضافه کرد: مردم رسالت خود را در جنگ و فتنه و حوادث مختلف در برابر نظام نشان داده اند و امروز انتظار دارند تا مسئولان به مشکلات آنها رسیدگی کنند.

موضوع موشکی قابل مذاکره نیست

خطیب جمعه قزوین گفت: از زمانی که موشک یمنی ها به فرودگاه عربستان اصابت کرده غربی ها و اتحادیه اروپا تلاش کرده اند بگویند این موشک توسط ایران به یمن داده شده تا بتوانند فشار و تحریم علیه ما را تشدید کنند.

وی افزود: دشمنان می خواهند مانند برجامی که هستی ما را به باد داد و هیچ نتیجه ای برای کشور نداشت یک تنگنای دیگر برای ما ایجاد کنند اما به گفته رهبری این موضوع با امنیت و حقوق ملت ایران مرتبط است و قابل مذاکره نیست.

قابل گفت: هیچکس حق ندارد در موضوع موشکی چانه زنی و یا صحبت کند و دشمنان هم که دوبار این موضوع را به شورای امنیت بردند و نتیجه نگرفتند بدانند ملت در این زمینه ایستاده است و با کسی شوخی ندارد.

امام جمعه موقت قزوین در آستانه نوروز از بازاریان خواست انصاف را رعایت کنند و افزود: در این ایام همه باید تقوای و انصاف را رعایت کنند و مراقب باشند تا حق کسی ضایع نشود.

وی اظهارداشت: اصناف و بازاریان از فروش کالای نامرغوب خودداری کنند و بازرسان تعزیرات حکومتی هم بیهوده مردم را جریمه نکنند و از رفیق بازی و پارتی بازی جدا دوری کنند تا مردم ناراضی نشوند.

حجت الاسلام قابل بیان کرد: از نیروی انتظامی انتظار داریم با افزایش گشت های پلیسی مراقب متخلفان وسارقان باشند و راهنمایی و رانندگی هم با مردم همراهی کرده و از جریمه بیخودی خودداری کند  و مدیران هم حق و حقوق کارمند را پرداخت کنند تا کسی در این ایام نگران و ناراحت نشود.

خطیب جمعه قزوین در خصوص سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مطالبی بیان کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها