یزد - رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان گفت : ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و اعضای خانواده آنها مسیر توانمندسازی آنها را هموارتر می‌کند .

ارائه خدمات مشاوره به زنان سرپرست خانوار مسیر توانمندسازی آنها را هموارتر می‌کند

ولی عضدزاده درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین با بیان این خبر اظهارداشت: زنان سرپرست خانوار قشری از جامعه هستند که به دلایل مختلف از جمله فوت همسر یا معلولیت و اعتیاد همسر، طلاق یا تجرد دائمی سرپرستی  و مسئولیت های زندگی خانوار خود را برعهده دارند و ۲۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی از خدمات مشاوره و راهنمایی گروهی و فردی در سال ۹۶ بهره مند شدند.

وی افزود : ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش و اعضای خانواده آنها مسیر توانمندسازی آنها را هموارتر می‌کند ومشاوران و مددکاران بهزیستی در جلسه‌های مشاوره و راهنمایی تلاش می‌کنند راهکارهای مناسب و مؤثری را برای رفع گرفتاری‌ها و کمک به توانمندسازی خانواده های تحت حمایت ارائه کنند.

عضدزاده تصریح کرد: آموزش مهارتهای زندگی ، سبک فرزند پروری ، آگاه سازی  و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فضای مجازی، اعتیاد،  شرایط ازدواج موفق، آشنایی با عوامل مؤثر بر ازدواج و تحکیم بنیان خانواده ، خودمراقبتی و مشاوره‌های شغلی از جمله مباحث مهم در جلسه‌های مشاوره  و راهنمایی است.

این مسئول خاطر نشان ساخت : توانمندسازی فکری و فرهنگی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها از جمله راهکارهای بهزیستی برای خوداتکایی مددجویان می باشد و با برگزاری کارگاه‌های مشاوره و راهنمایی تلاش داریم به این مهم دست یابیم.

وی حمایت های اجتماعی از این زنان در جامعه را ، علاوه بر القای حس تنها نبودن، نوعی تقدیر از همت آنها از سوی جامعه دانست و افزود : در حال حاضر ۲۲۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی اردکان هستند.

برچسب‌ها