کرمان - استاندار کرمان گفت: تامین امنیت داخل دانشگاه، از وظیفه مسئولین دانشگاهی است و ما این اطمینان را خواهیم داد که در این دولت و در استان کرمان هیچگاه در حوزه امنیتی به داخل دانشگاه ورود پیدا نکرده و نخواهیم کرد.

هیچگاه در حوزه امنیتی در این دولت به دانشگاه‌ها ورود پیدا نکرده ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی صبح یکشنبه در کمیسیون دانشجویی استان، ضمن ادای احترام به شهدای دانشجو، اظهار کرد: به هیچ عنوان نمی توان نقش دانشگاه و دانشجویان در قرن اخیر در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و .. را نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها در دنیا تولید کننده علم هستند و این دانشجویان هستند که امروز کشور و استان را اداره می کنند، اظهار کرد: آینده پیشرفت و توسعه کشور به دست دانشگاهیان و حوزه علیمه است و کارنامه خوب و بد ما محصول خروج های دانشگاه و حوزه خواهد بود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تامین امنیت خارج از دانشگاه وظیفه دولت است، اظهار کرد: وظیفه ما این است که شرایطی فراهم کنیم که مسئولین در دانشگاه بتوانند نشاط فرهنگی را برای دانشجویان فراهم کنند.

رزم حسینی با تشریح وظایف دانشگاهیان در این راستا تصریح کرد: تامین امنیت داخل دانشگاه، از وظیفه مسئولین دانشگاهی است و ما این اطمینان را خواهیم داد که در این دولت و در استان کرمان هیچگاه در حوزه امنیتی به داخل دانشگاه ورود پیدا نکرده و نخواهیم کرد.

استاندار کرمان با اشاره به آمادگی حمایت دولت از هرگونه جلسه و نشست فرهنگی مجوزدار از هیات نظارت، اظهار کرد: در این دولت و در استان کرمان ۳۰۰ میتینگ سیاسی در استان کرمان بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد و به جرات می توان گفت اقدامات خردمندانه در استان کرمان سبب شده این استان هیچگونه خوراک خبری برای رسانه های خارجی و معاند را ایجاد نکند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اگر هر فرد و جناحی مسئولیت خود را برعهده بگیرد، دیگر اعتمادسوزی و فرصت سوزی در جامعه ایجاد نخواهد شد، گفت: دانشجویان فرزندان ما مسئولین هستند و هرکسی باید مسئولیت خود را بپذیرد و نباید دانشجو را وسیله بازی های سیاسی خود قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه بعنوان نماینده دولت جوابگوی کلیه مطالبات استانی دانشگاهیان هستیم، اظهار کرد: از روسای بزرگ سه دانشگاه مرکز استان می خواهیم شورای عالی دانشگاهیان استان را تشکیل داده تا بتوانیم در جلسات این شورا مطالبات این حوزه را شنیده و پاسخگوی دغدغه دانشجویان و اهالی این حوزه باشیم.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه اگر با مردم شفاف بوده و پاسخگوی مشکلات باشیم و آنها را محرم نظام بدانیم، مردم نیز با ما همکاری خواهند کرد، گفت: در صحبت های مسئولین کشوری و در سفر اخیر معاون اول قوه قضاییه به وضوح می توان نقش و ظرفیت بالنده استان کرمان در ایجاد سبک های جدید مدیریتی را شاهد باشیم و قطعا چنین ظرفیت هایی با دعواهای سیاسی و داخلی به بالفعل تبدیل نخواهد شد و حتی اگر در جایی اشتباه می کنیم جرات عذرخواهی از مردم را داشته باشیم.

وی با اشاره به برخی سیاه نمایی های صورت گرفته در اسکان مردم زلزله زده کوهبنان اظهار کرد: متاسفانه برخی تنها به دنبال آن هستند که خدمات نظام و دولت را نادیده بگیرند در حالی که انصافا خدمات بسیاری در مناطق زلزله زده هجدک و کوهبنان صورت گرفته است و قطعا چنین سیاه نمایی هایی موجب سرمایه کشی در جامعه و رواج منفی گرایی خواهد شد.

برچسب‌ها