سنندج- استاندار کردستان گفت: در برنامه‌هایی که برای توسعه مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم، بحث جایزه کتاب سال استان در سال‌های آینده و همچنین برگزاری نمایشگاه برون مرزی کتاب در اقلیم کردستان عراق است.

نمایشگاه برون مرزی کتاب در اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، بهمن مرادنیا صبح امروز در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان که هم اکنون در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: چنین فضایی برای نمایشگاه کتاب فضای مناسبی نیست که امیدواریم با کمک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اعتبارات استانی مکان مناسبی را برای این چنین برنامه‌ها ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وعده کردیم تالار فرهنگ و هنر سنندج که عمر زیادی از آغاز این پروژه اجرایی می‌گذرد را در سال آینده به بهره‌برداری برسانیم که این نیاز به کمک مسوولان ارشاد در سطح کلان دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌هایی که برای توسعه مسائل فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم، بحث جایزه کتاب سال استان در سال‌های آینده و همچنین برگزاری نمایشگاه برون مرزی کتاب در اقلیم کردستان عراق است.

استاندار کردستان اذعان داشت: نهایت حمایت از مجموعه کتابفروشان و حمایت از ناشران و نویسندگان استان کردستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این فرهنگ در بین مردم استان نهادینه شود.

وی ابراز امیدواری کرد: زمینه‌ای فراهم شود که ناشران و نویسندگان حضور بیشتری در جامعه داشته باشند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از پیش در استان نهادینه شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها