قرار است جای نیروهای جوانی که سالها و بیش از یک دهه عمر خود را در شورای شهر خدمت کرده اند به معاونان پیشین وزرا ونورچشمی هایی داده شود که به هیچ وجه نیازاقتصادی ومالی ندارند داده شود، در حالی که اعضای تعدیل شده هر یک به گونه ای درگیر بوده و آینده ای سیاه را پیش روی خود تصور می کنند.

تعدیل با شرافت ترین نیروهای شورای شهر در تسویه حساب سیاسی و جایگزینی بازنشستگان نور چشمی!!

قدس آنلاین- جناب آقای محسن هاشمی صدای پای عید می آید احتمالا سفره هفت سین شما هم ماهی قرمز کوچکی دارد و قرآن و آیینه ای با یک ظرف میوه و شیرینی و نقل ونبات که نشان برکت و شادی و شوری است که از تن گلبرگ های سبز بهاری قدم به خانه دلهایمان می گذارد. شادی تان پایبنده باد اما آیا خبر دارید هدیه نوروزی شما واعضای محترم شهرتان به بسیاری از نیروهای با سابقه شورای اسلامی شهر تهران در آستانه عید نوروز وتحویل سال، سردرگمی، بیکاری، رنج معیشتی ونگرانی از آینده است؟

آیا مفهوم جیب خالی و رد نگاه حسرت بچه ها روی دست بابا را در شب عید می شناسید یا تا به حال تجربه کرده اید؟ آیا می دانید دور و بر شما همسر یکی از کارمندان قراردادی با سابقه اتان در حال شیمی درمانی ومبارزه با دیو سرطان است در حالی که امروز شوهرش از پشت تلفن های های گریه می کرد که با خرج درمان همسرم، مادر فرزندانم چه کنم؟ آیا مطلع هستید که دیگری برای پرداخت اجاره منزل مادر پیر وناتوانش عزا گرفته است؟

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم جای شما هم دراین مصاحبه خالی نبود؛ گویا شما همیشه یک پای لنگ  همه درد دل های بیکاری و معیشت تنگ مردم هستید؛ امروز در این گزارش وقتی چهار مرد همزمان با هم اما جدای از هم یکی در منزل ویکی در مسجد گریه کردند چهار بار اسم شما را شنیدم، اسمی که به هزار وعده وامید گره خورده اما دریغ از تعهد به یکی از آنها.

یکی از کارکنان شورای شهر با ۸ سال سابقه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: در حالی که دوازده روز تا پایان کاری سال ۹۶ باقی مانده  بدون هیچ گونه اطلاع قبلی نامه تسویه حساب به دستمان رسید. باورد کردنی نبدو هر چند که تا پیش از این نیز برخی از نیروها با سابقه سه سال کار ویا کسانی که دو سال تا بازنشستگی وقت داشتند را در اختیار گذاشته یا  مجبور به خانه نشینی کردند! اعضای شورای شهر بهترین و شرافت ترین نیروهایی را از کار برکنار می کنند که در طی سالهای گذشته خدمت صادقانه ای داشته اند، نیروهای سالمی که سالها به شهر وشهروندان خدمت کرده اند امروز به دلیل تصفیه حساب های سیاسی به سهولت کنار گذاشته می شود با تاکید بر اجرای عدالت وعدالت محوری!

وی دراین باره گفت: شواهد امر در اموراداری شورای شهر نشان می دهد اعضای شورای شهر کارکنان با سابقه شورای شهر را به دلیل جایگزین کردن دوستان وبستگان خود برکنار می کنند؛ در حالی نامه تعدیل نیرو را به دست بچه ها می دهند که از آن سو قراردادهای جدیدی بسته می شودآن هم با کسانی که سن شناسنامه ایشان نشان می دهد متولدین دهه ۳۰ تا ۴۰ شمسی هستند!!

یکی دیگر از نیروهای تعدیل شده در شورای شهر خاطر نشان شد: روز گذشته ۷ نفر نیروی جدید که جملگی بازنشسته هستند از سوی جناب آقای میرلوحی به کارکنان شورای شهر افزوده شدند! افرادی که مورد نظر وتوجه جناب آقای میرلوحی قراردارند جایگزین نیروهای جوانی می شوند که دارای همسر و فرزند بوده وبعضا خرج والدین خود را هم پرداخت می کنند!! آقای میرلوحی در حالی از وجود ۵۵۰ نفرکارکنان شورای شهر گلایه می کند که با حضور ایشان از اول مرداد ماه ۱۵۰ نفر به عنوان نیروی ایشان به جمع کارکنان شورای شهر افزوده شده است! جالب است بدانیم براساس تصفیه حساب های سیاسی از خدمات اداری شهر تا هادیان شهر همه در حال تعدیل نیروهای قدیمی  وجایگزین کردن نور چشمی ها و دوستان و آشنایان خود هستند.    

 یکی دیگر از کارکنان تعدیل شده در شورای شهر خطاب به آقای هاشمی وآقای روحانی گفت: آقایان تا زمانی که به دنبال کسب رای هستند مردم مدار ودوستدار مردم هستند اما بعد از آن مردم دیگر اهمیتی ندارند غیر از  فامیل واعضای خانواده اشان و بس! جناب آقای روحانی وآقای محسن هاشمی تا کنون چندین نفر به خاطر سیاست های بیرحمانه شما مدیون وشرمنده همسر وفرزندان خود شده اند؟ آقای رئیس جمهور سالی ۹۵۰ هزار شغل ایجاد کردن به معنای سالی ۹۵۰ هزار شغل از دست دادن و بیکاری تراشیدن در جامعه بود؟ چرا حرفهایتان وآنچه مورد توجه اتان است را به صورت شفاف با مردم در میان نمی گذارید که بدانیم با حضور شما بیکاری اولین تحفه ای است که نصیبمان می شود!

یکی از کارکنان شورای شهر که با چشم تر و هق هق سخن می گفت به خبرنگار قدس آنلاین گفت: قرار است  جای نیروهای جوانی که سالها و بیش از یک دهه عمر خود را در شورای شهر خدمت کرده اند به معاونان پیشین وزرا و نورچشمی هایی داده شود که به هیچ وجه نیازاقتصادی ومالی ندارند داده شود، در حالی که اعضای تعدیل شده هر یک به گونه ای درگیر بوده و آینده ای سیاه را پیش روی خود تصور می کنند.

وی در ادامه افزود: جناب آقای محسن هاشمی رئیس محترم شورای شهر چه خوب است که شما مخالف خشکاندن ریشه های درختان هستید اما در آستانه عید نوروز خدمت شما عارضم که تصمیمات شما واعضای شورا ریشه زندگی بسیاری از نیروهای تعدیل شده را خشکاند. امید فرزندان و معیشت امان را زیر گل ولای پنهان کرد؛ بهتر است قبل ازاینکه نگران خشکاندن درختها باشید به نیروهایی نگاه کنید که از دیروز تا کنون مستاصل و افسرده کاسه چه کنم به دست گرفته اند آن هم با عنوان عدالت گستری!!

جناب آقای هاشمی ونمایندگان مردمی شورای شهر تهران!! امروز کارکنان شورای شهر که دیگر بهتر است بگوییم کارمندان وکارکنان سابقی که تا کنون آبرو داری کرده اید و آنها را نگه داشتید تا مبادا انگ تسویه حساب سیاسی به شما بخورد مستاصل وناامید به فردایی می اندیشیدند که ماحصل تدبیر وامیدی است که اتفاقا پیش از شما به ما وعده داده شد. امروز هق هق مردانی را شنیدم که قرار است تکیه گاه خانواده ای وامید فرزندانی باشند! آیا می توان تصمیمات سیاسی کاری وجناحی طلبی شما را عدالت محوری نامید؟ وقتی شانه ها وستون خانواده ها را در شب عید با تیشه خود محوری خرد و شکسته می کنید؟  ...امیدواریم نوروزتان در گره اشک هایی نپیچد که یک بغضش دودمان بر باد می دهد هنگامی که از دل سوخته ای یا از آه کودکی برخیزد؟

برچسب‌ها