یزد - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت : طرح نوروزی آرامش بهاری در ۶۰بقعه متبرکه و امامزاده استان از ۲۵اسفند ماه تا ۱۵فرورین همزمان با سراسر کشور برگزار می شود .

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۶۰بقعه و امامزاده استان یزد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین زارع زاده  پیش ازظهرچهار شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان این خبر اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی ،  خدمات رسانی به میهمانان نوروزی استان از مهمترین اهداف این طرح است .

وی از حضور ۹۰مبلغ  اعزامی از قم و ۵۰مبلغ بومی استان در  بقاع متبرکه استان خبر داد و افزود : اقامه نماز جماعت و بر پایی خیمه های معرفت که شامل بخشهای مختلف از جمله کودکان و نوجوان است در قالب این طرح اجرا می شود.

حجت الاسلام زارع زاده  تصریح کرد: ویژه برنامه های متنوعی ازجمله برنامه تحویل سال و اجتماع منتظران در ۲امامزاده شاخص استان یعنی امامزاده سید جعفرمحمد(ع) و امامزاده جعفر(ع) برگزار می شود. در ایام عیدنوروز هم در ۳امامزاده شاخص استان امامزاده سید جعفرمحمد (ع) ، امامزاده جعفر(ع) وامامزاده شاهزاده فاضل کرسی های حفظ قرآن و قرائت قران برگزار می شود .

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان از سند دار شدن ۲۶۱هکتاراراضی موقوفه استان خبر داد و گفت : درمجموع برای ۲۵درصد از اراضی موقوفه استان سند مالکیت اخذ شده و پرداخت نشدن حق موقوفات مستاجرین وقف از مهمترین مشکلات ما است. خوشبختانه با توافقاتی که با برخی  ادارات داشتیم قرار شده حق موقوفات پرداخت شود .

وی افزود : اسکن و بارگذاری اوراق و اسناد موقوفات و رقبات استان در سامانه جامع ثبت موقوفات آغاز شده است که تا پایان سال ۹۰هزار برگ اسناد در این سامانه ثبت شده و ۵۵۰جلد سند صادرشده مربوط به ۸۵۰رقبه است که مساحت آنها شامل ۲۰۶هکتار است.

 حجت الاسلام زارع زاده  در مورد موقوفات جدید استان خاطر نشان ساخت: در سال جار ی۶۴مورد وقف جدید صورت گرفته و شهرستانهای یزد، تفت و اردکان دارای بیشترین تعداد وقفیات بودند. استان یزد از نظر تعداد موقوفات در رتبه پنجم و از نظر تعداد رقبات در رتبه ۱۰کشوری قرار دارد و بیش از ۶۸درصد وقفیات استان در حوزه کشاورزی است .

وی با بیان اینکه وقف قرآنی در استان یزد مهجور مانده گفت: در این زمینه رسانه ها باید ما را یاری کنند . خوشبختانه با اطلاع رسانی خوبی که در این زمینه در سال جاری انجام شده  ۶وقف قرآنی در این اداره به ثبت رسیده است.  

برچسب‌ها