زنجان- معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر آگاهی خانواده‌ها و فرزندان از حقوق شهروندی گفت: طرح عید و داستان در سطح کشور اجرا می‌شود.

طرح عید و داستان در سطح کشور اجرا می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، رضوان حکیم‌زاده امروز در حاشیه همایش انجمن مطالعات درسی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برنامه طرح عید و داستان از طریق بخشنامه‌ای که وزیر امضا کرده به ادارات کل کشور و ارسال شده و در آنجا قانون های اجرایی توضیح داده شده است.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه‌های برنامه طرح عید داستان از منطقه به مدرسه ارجاع و سپس به مدیر و از آنجا به خانواده‌ها اجرایی می‌شود ابراز کرد: با توجه به اینکه این کار برنامه جدیدی است باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و از طرفی دستورالعمل‌های توضیحی نیز برای معلمان تهیه شده است.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش نقش صدا و سیما و رسانه‌ها برای آگاهی فرزندان از حقوقشان را مهم خواند و گفت: این حرکت فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ و ادبیات جامعه می‌تواند موثر باشد.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه ملی و وزارت ارشاد اعلام آمادگی کردند و همراه با آموزش و پرورش کتاب‌ها را به مناطق محروم و عشایری می‌رسانند.

وی به همکاری خیران فرهنگی اشاره کرد و گفت: روز گذشته یک خیر فرهنگی حدود ۲۵۰ هزار جلد کتاب برای مناطق عشایری اهدا کرد که در روزهای باقی مانده تا عید  کتاب‌ها به دست مناطق مختلف می‌رسد و اطلاع‌رسانی را نسبت به نحوه اجرای این طرح انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی برای معلمان و دانش آموزان در نظر گرفته شده تا با حقوق خود آشنا شوند تصریح کرد: مشکل ما مسئله کتاب‌های درسی نیست بلکه بیشتر این مشکل در مورد عدم رعایت حقوق شهروندی به اقدامات و فعالیت‌های ما مربوط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهارت‌‍های اصلی مورد نظر در برنامه‌های کوتاه مدت وزیر آموزش و پرورش آموزش حقوق شهروندی است افزود: در اجرا تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها نادیده گرفته می‌شود در حالی که محتوای کتاب‌ها به خودی خود مشکلی ندارند.

وی در مورد وضعیت دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده ابراز کرد: در سفر اخیر خود به سرپل ذهاب فرهنگیان و معلمان یک کار اساسی انجام داده بودند که فقط به بازگشایی مدارس مربوط نمی‌شد بلکه کار اصلی آنها بازگرداندن زندگی به کودکان بود.

وی خاطرنشان کرد: در ستاد بازسازی استان کرمانشاه این موضوع را مطرح کردم که بازسازی فقط به فضاهای فیزیکی مربوط نمی‌شود بلکه بایددر بعدروحی روانی مردم و برگرداندن زندگی تلاش کرد.

 وی افزود :کارگروهی بامشارکت ارگان‌های مانند آموزش و پرورش،دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌هایی مانندبهزیستی تشکیل شده و یک برنامه خاصی برای فراهم کردن شرایط لازم برای شهروندانی که آسیب‌های روحی و روانی در اثر زلزله دیدند انجام می‌شود.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها