شیراز- نمایشگاه کتاب و صنایع دستی ریحانة النبی در آستانه برپایی همایش ریحانةالنبی در شهرستان مهر افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب و صنایع دستی ریحانة النبی در شهرستان مُهر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، ظهر چهارشنبه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در خصوص این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی و آثار هنری با حضور و نمایش آثار فاخر و برگزیده هنرمندانی از استان فارس به مناسبت همایش ملی ریحانة النبی آغاز به کار کرده است.

مصیب امیری با بیان اینکه برپایی این نمایشگاه فرصت خوبی برای معرفی آثار و تولیدات هنری صنایع‌دستی است، افزود: در این نمایشگاه ۵۴ غرفه به ارائه آثار بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران شهری و روستایی استان فارس اختصاص داده شده است.

امیری ادامه داد: در این نمایشگاه هنرمندان در ۲۰ رشته آثار، تولیدات و محصولات هنری خود را عرضه می‌کنند؛ این آثار در زمینه معرق، فرش و گلیم بافی، مشبک، سنگ کاری، خاتم، آیینه کاری، موسقی، منبت کاری، چرم دوزی خطاطی و لباس محلی می پردازند .

وی با اشاره به جایگاه آثار و هنرهای هنرمندان جنوب استان فارس و به ویژه شهرستان مهر در این نمایشگاه گفت: هنرمندان جنوب استان فارس و شهرستان مهر نیز محصولات تولیدی خود در زمینه گلیم بافی، قالی بافی، حصیر بافی، سبد بافی، سپ، رخ دوزی، خوس دوزی و لباس محلی را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان فارس گفت: رونمایی از تابلو ضامن آهو اثر استاد جدی یکی از برنامه‌های فاخر و ارزشمند این نمایشگاه است .

نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و بازی‌های فکری هم به همت منطقه عملیاتی پارسیان با ارائه بیش از هزار عنوان و ۱۰ هزار جلد کتاب با تخفیف ۵۰ درصد عرضه شده است.

به مناسبت همایش ملی ریحانة النبی و ولادت حضرت فاطمه‌ زهرا(س) تعداد ۱۱۰ عنوان کتاب با محوریت آن حضرت در نمایشگاه عرضه شده است.

 این نمایشگاه که تا ۱۸ اسفند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ دایر خواهد بود با حضور  جمعی از مدیران استان فارس در شهر مهر، افتتاح شد.

منبع : مهر 

برچسب‌ها