همزمان با میلاد فرخنده حضرت زهرای اطهر (س) مرکز اصلاح عیوب انکساری چشم بیمارستان رضوی افتتاح شد.

افتتاح مرکز اصلاح عیوب انکساری چشم در بیمارستان رضوی

قدس آنلاین-مدیر عامل بیمارستان رضوی در آیین افتتاح این مرکز گفت:پیش از این عمل‌های جراحی چشمی در بخش اورژانس این بیمارستان انجام می‌شد که با راه‌اندازی این مرکز و با به کارگیری شیوه‌های نوین درمان عیوب انکساری چشم در اتاق‌های جراحی مجهز به دستگاه‌های روز انجام می‌گیرد. به این ترتیب متخصصان می‌توانند مناسب‌ترین روش درمان را با توجه به وضعیت هر بیمار انتخاب کرده و در نتیجه بهترین نتایج کلینیکی و بیشترین رضایتمندی بیماران حاصل می‌شود.

دکتررضا سعیدی، با تأکید بر بهره‌مندی از دستگاه‌های منحصر به فرد در بیمارستان رضوی، افزود: این مرکز، دومین ارائه کننده خدمت در مقوله لیزر چشمی به روش SMILE در کشور محسوب می‌شود. همچنین در حال حاضر حدود ۱۰ متخصص در این مرکز آماده خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل بیمارستان رضوی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز یاد شده به مساحت ۴۰۰ متر است، خاطرنشان کرد: دستگاه جدید دیگری نیز در این مرکز به متخصصان امکان تشخیص به موقع اختلال‌های شبکیه نوزادان نارس را می‌دهد. همچنین نصب دستگاه مخصوص بیماری قوز قرنیه و انجام تزریقات داخل چشمی از دیگر امکاناتی است که در این مرکز جراحی فراهم شده است.

دکتر سیامک زارع قنواتی، رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان رضوی نیز در این مراسم گفت: اتاق عمل چشم این بیمارستان یک اتاق عمل چند منظوره بوده که قابلیت عمل جراحی عیوب انکساری چشم با سه روش پی آر کی (PRK)، لیزیک و روش اسمایل(SMILE) را داراست.

وی ادامه داد: روش پی آر کی و لیزیک از روش‌های متداول بوده که پیش از این نیز در کشور انجام می‌شده، اما روش اسمایل (SMILE) شیوه جدیدی است که عوارض و مشکلات بسیار کمتری دارد، دید بیمار با سرعت بیشتری بهبود یافته و همچنین دوران نقاهت بسیار کمی دارد.

رئیس شورای راهبردی چشم بیمارستان رضوی خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات این مرکز انجام جراحی پیشرفته کراس لینکینگ برای مبتلایان به قوز قرنیه است. به این ترتیب با انجام یک جراحی ۳۰ دقیقه‌ای می‌توان منجر به کاهش روند بیماری شده واز انجام پیوند قرنیه تا حدود بسیاری پیشگیری کرد.

دکتر زارعی با اشاره به اینکه برای هر جراحی لیزر اسمایل حدود ۱۰ دقیقه زمان صرف می‌شود، افزود: انجام جراحی‌های تخصصی در بیمارستان رضوی ظرفیت ارزشمندی برای منطقه شرق کشور و حتی کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

گفتنی است: در حال حاضر ۱۵۰۰ پزشک متخصص چشم جهان از شیوه لیزر اسمایل استفاده کرده و حدود ۷۰۰ هزار جراحی موفق به این روش انجام شده است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها