عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حوزه آموزش و پرورش اولویت سیزدهم تخصیص اعتبار دولت است، از این امر انتقاد کرد.

آموزش و پرورش اولویت سیزدهم تخصیص اعتبار دولت است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدجواد ابطحی با اشاره به شناسایی سالانه ۱۰۰ هزار دانش‌آموز در معرض خطر و ثبت وضعیت آسیب‌های اجتماعی ۳۸ هزار مدرسه، اظهار کرد: شیوع آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان دلایل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین دلایل نشر این آسیب‌ها متأثر شدن دانش‌آموزان از محیط است.

وی با بیان اینکه فضای اجتماعی نامناسب به گسترش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند که ضرورت دارد در این زمینه فرهنگ‌سازی در مدارس صورت گیرد، ادامه داد: امروز به‌روزرسانی آموزش‌های تربیتی با توجه به پدیده‌های جدید ایجادشده در جامعه یکی از ضرورت‌هایی است که وزارت آموزش‌وپرورش باید به آن بپردازد.

وی ادامه داد: حفظ و تحکیم بنیان خانواده نیز یکی دیگر از آموزه‌هایی است که باید علاوه بر دانش‌آموز به والدین نیز آموزش داده شود تا این آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

ابطحی بر تأمین معیشتی معلمان تأکید و اضافه کرد: قطعاً رفتار معلم و مربی مدرسه‌ای که به لحاظ مالی دغدغه‌ای ندارد بسیار متفاوت با معلم تربیتی که تأمین نباشد، دارد لذا توجه به معیشت معلمان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز یکی از برگ خریدهای اساسی برای کاهش این آسیب‌ها در مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با انتقاد از اینکه متأسفانه در حال حاضر آموزش‌ و پرورش در تخصیص اعتبارات بودجه‌ای دولت در رتبه سیزدهم قرار دارد، اظهار امیدواری کرد که با اجرای دقیق و درست سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آسیب‌های اجتماعی در مدارس تا حد ممکن کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها