تولیت آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس محل کسب تجربه و کارآموزی نیست بلکه باید حلقه اتصال هنرمندان برجسته برای خلق بهترین آثار در این صحن و سرای ملکوتی باشد.

آستان قدس باید حلقه اتصال هنرمندان برجسته برای خلق بهترین آثار باشد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در نخستین هم‌اندیشی هنر و معماری اعتاب‌مقدسه در دوران معاصر، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین‌ ویژگی‌ هنر اسلامی‌ «حکمت‌» است و تمام هنرهای اسلامی با حکمت و اندیشه توحیدی آمیخته شده‌اند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هنرمندان متدین و متعهد می‌توانند با ابزار هنر، حکمت اسلامی را به جامعه عرضه کنند و از آن در جهت ترویج معارف دینی و ارزش‌های انسانی بهره بگیرند.
وی ادامه داد: تاریخ، شاعران و اشعار فراوانی را به خود دیده اما شعری ماندگار است که به سرچشمه معنویت متصل باشد، هنوز پس‌ از گذشت‌ سال‌ها اشعار بزرگانی چون مولوی، حافظ و سعدی تازه است و به نیازهای‌ روحی‌ مخاطبان‌ خود پاسخ‌ می‌دهد، دلیل آن پیوند ریشه‌دار آثار آنان با معنویت و حکمت است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: آستان قدس رضوی محل کسب تجربه و کارآموزی نیست بلکه باید حلقه اتصال هنرمندان برجسته برای خلق بهترین آثار در این صحن و سرای ملکوتی باشد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها