گیلان- فرماندهی انتظامی گیلان سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص چهارشنبه آخر سال گفت : برهم زنندگان نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت شده و برابر مقررات با آنها برخورد خواهد شد.

 بازداشت برهم زنندگان نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سردار محمدرضا اسحاقی در نشست خبری ظهر روز یکشنبه در سالن کوثر نیروی انتظامی در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: تاکید پلیس برای مراسم چهارشنبه آخر سال خانواده محور و محله محور بودن و وسایلی است که برای آنها خطری نداشته باشد. خط قرمز پلیس ایجاد مزاحمت برای مردم و پیشگیری از اختلال در نظم و رعب و وحشت در خانواده ها است .
سردار اسحاقی اذعان داشت: در بحث چهارشنبه آخرسال هماهنگی هایی با مجموعه قضایی انجام شده و اگر کسانی بخواهند از خط قرمز پلیس عبور کنند  و یا اشخاص و خودرو هایی که برای مردم ایجاد مزاحمت ایجاد کنند خودروهای آنان تا پایان سال توقیف شده و شخص نیز  بازداشت خواهد شد.
وی به تعطیلات نوروز ۹۷ اشاره کرد و افزود: برای میهمانان نوروزی در استان، در جاده ها و در مجموعه سواحل، تمهیداتی اندیشیده شده است که هم میزبانان و هم میهمانان نوروزی از خدمات پلیس بهره مند شوند و مشکلاتی برای آنها به وجود نیاید. امیدواریم در مجموع با تلاش همه نیروها ایام توام با آسایش و آرامش برای مردم گیلان داشته باشیم.
وی به عملکرد مجموعه پلیس گیلان در ۱۱ ماه سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: در برخورد با جرایم در حوزه سرقت در ۷ مورد از سرقت های مهم ، در ۵ مورد با تلاشی که انجام شد کاهش وقوع جرم داشتیم.در ۲ مورد سرقت منزل و خودرو افزایش داشته ایم .
وی افزود: در مجموع سرقت ها ۴۲ درصد کاهش وقوع را شاهد بودیم ودر ۹۰ درصد سرقت ها موفق به کشف آن ها شده ایم .
وی با اشاره به برخورد با دست فروشان مواد مخدر خاطر نشان کرد: در حوزه مواد مخدر در برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد ۳۷ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.
سردار محمدرضا اسحاقی افزود: در حوزه مواد محترقه ۲۳ درصد افزایش کشف داشته ایم .
فرمانده انتظامی گیلان به تصادفات منجر به فوت در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود: در حوزه تصادفات منجر به فوت ، ۴ درصد افزایش فوتی با تعداد۲۴ مورد در ۱۱ ماه داشته ایم، که ۳۶ درصد موتور سوار  و ۲۹ درصد عابر پیاده بوده است .
محمدرضا اسحاقی اذعان داشت: تعداد فوت شدگان در ۱۱ ماه گذشته ۶۲۴ نفر بوده اند که ۶۴ درصد در محورهای روستایی و فرعی اتفاق افتاده است و ۶۷ درصد عامل انسانی نقش داشته است .
وی افزود: آموزش های همگانی در فضاهای مجازی و در فضای حقیقی از جمله اقداماتی است که در کانال اطلاع رسانی پلیس گیلان انجام شد و  ۱۵ درصد افزایش فعالیت پلیس را نشان می دهد .
وی به جرایم فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در حوزه فضای مجازی جرایم رایانه ای ۲۷ درصد افزایش وقوع را شاهد هستیم .
سردار اسحاقی ادامه داد: مهمترین جرایم در فضای مجازی ۳۶ درصد نشر اکاذیب، ۱۹ درصد مزاحمت های اینترنی ،۱۸ درصد برداشت های غیرمجاز و ۲۷ درصد سایر جرایم است .
سردار اسحاقی به خدمات الکترونیکی پلیس اشاره کرد و افزود: در مدت ۱۱ ماه، ۶۲۱ هزار و ۴۵۶ خدمت الکترونیکی پلیس+۱۰ ثبت شده است .
وی افزود:در سامانه ۱۹۷ سهم انتقاد ۱۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته، شکایتها ۶ درصد افزایش داشته،پیشنهادات ۳۵ درصد افزایش و تقدیر ۳۵ درصد بوده که در سامانه ۱۹۷ ثبت شد.
وی افزود: مجموع کلاسهای آگاه سازی ۳۰۱۴ برنامه کارگاه آموزشی در موضوعات مختلف انجام شد .
سردار اسحاقی به آمار قتل در سال ۹۶ اشاره کرد و افزود:آمار قتل ۲ فقره کمتر نسبت به مدت مشابه سال قبل اتفاق افتاده و ۳۷ فقره قتل در سال ۹۶ داشته ایم.

برچسب‌ها