بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جایگاه خود را پیدا کرده و به عنوان یک نهاد برجسته شناخته شده است، کسب رتبه های برتر کشوری کانون ها در برنامه ها و جشنواره های مختلف را گواه این مطلب دانست.

جایگاه کانون های فرهنگی و هنری مساجد برجسته و شناخته شده است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در نشست هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان که با هدف برنامه ریزی ویژه همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» برگزار شد، کانون های فرهنگی و هنری را قلب تپنده مساجد برشمرد و گفت: اعضای کانون های مساجد باید با فعالیت های خود فرهنگ دینی را به جامعه منتقل کنند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ارتباط گیری با اعضای کانون ها با هدف تبادل اطلاعات و افکار در سفر به خراسان شمالی، تحقق این مهم را در نشاط معنوی مساجد موثر دانست.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد جایگاه خود را پیدا کرده و به عنوان یک نهاد برجسته شناخته شده است، کسب رتبه های برتر کشوری کانون ها در برنامه ها و جشنواره های مختلف را گواه این مطلب دانست و اظهارداشت: رسالت کانون ها کادرسازی است و باید حوزه کاری خود را گسترده تر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری باید دامنه فعالیت خود را از مسجد فراتر برده و وارد مدارس و دانشگاه ها شوند، نتیجه این کار را تربیت مدیران قرآنی و نیروهای جهادی در عرصه های مختلف ذکر کرد و افزود: باید برای بکارگیری نیروهای نوجوان و جوان در فعالیت های فرهنگی و هنری همه تمام خود را بکار گیرند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین با اشاره به برگزاری همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» در اردیبهشت ماه سال آینده، برگزاری اینگونه همایش ها را ایجاد تحول در فضای فرهنگی جامعه اعلام کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر غنی سازی مسایل فرهنگی و مقاوم سازی فرهنگی، از همه مدیران و مسئولان خواست در راستای اجرای این برنامه فرهنگی و با هدف خارج کردم امام سجاد و صحیفه سجادیه از مظلومیت و غربت، همت کنند و منتظر دستور و نامه کتبی نباشند چراکه این یک برنامه فرهنگی و ملی است که می توانیم چهره فرهنگی استان را به رخ کشور بکشیم.

این نشست با تبادل نظر حاضران در راستای برگزاری مطلوب همایش امام سجاد همراه بود.

برچسب‌ها