قزوین_ مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بازارچه آثار و محصولات هنرمندان با هدف حمایت از جامعه هنری در شهرهای مختلف استان قزوین راه اندازی می شود.

بازارچه آثار هنرمندان در شهرهای قزوین راه اندازی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مریم بیدخام ظهر روز دوشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: این بازارچه ها می توانند معیشت هنرمندان را بهبود ببخشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بازخوانی ارزش های انقلاب با زبان هنر بویژه برای نسل های جوان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین اضافه کرد: برای برگزاری برنامه های مفید فرهنگی و هنری به همکاری تمام سازمان های دولتی و مردم نهاد نیاز داریم.

بیدخام با بیان اینکه برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۱۶ فروردین ماه سال آینده با غبارروبی مزار شهدا آغاز می شود، افزود: دیدار هنرمندان شاخص با امام جمعه، افتتاح نمایشگاه تولیدات تجسمی، رونمایی از مستند بزم رزم و آینده نگاری راهبردی حوزه هنر در تالار حافظ،اختتامیه جشنواره داستان، برگزاری محفل طنز سنگ پا، شب خاطره آیت الله باریک بین و جشن هنر انقلاب از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با تأکید بر بسترسازی و آماده سازی فضای محیطی شهر قزوین گفت: در این راستا می توان از ظرفیت فضای مجازی نیز برای تولید محتوا و تبلیغ برنامه ها استفاده کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین همچنین بر جلوگیری از تمرکز برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی تأکید کرد و افزود: انتظار داریم در سایر شهرستان های استان قزوین نیز برنامه‌های این هفته مورد توجه مسئولان آنها قرار گیرد.

رییس حوزه هنری قزوین نیز در ادامه این نشست گفت: چندین سال است که ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به ریاست وزارت کشور تشکیل شده است تا با اجرای برنامه های مختلف بتوانیم در پاسداشت و یادآوری این هفته که مزین به نام شهید مرتضی آوینی می باشد، دین خود را به شهدا و هنرمندان انقلابی ادا کنیم.

علی هوشمند با اشاره به برنامه های این هفته از دستگاه های مختلف استان قزوین خواست در فضاسازی و اجرای این برنامه ها همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ابتدای سال تامین منابع مالی برای اجرای برنامه ها دشوار است،خواستار تأمین بخشیاز منابع مورد نیاز این برنامه ها توسط سازمان مدیریت و برنامه شد.

گفتنی است بیستم فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.

* روند تکمیل طرح های آبیاری نوین در استان قزوین تسریع شود

حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین تأکید کرد: روند تکمیل طرح های آبیاری نوین در استان قزوین تسریع شود.

حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین ظهر روز دوشنبه در جلسه ستاد آبیاری نوین استان قزوین بیان داشت: نظارت بر اجرای طرح های آبیاری نوین و همچنین روند تکمیل این طرح ها  در این استان تسریع شود.

وی افزود: طرح های آبیار ی نوین در اراضی کشاورزی و باغی استان قزوین از لحاظ طراحی، نظارت و اجرا نباید هیچگونه مشکلی داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: با توجه به حجم بالای ثبت نام از متقاضیان طرح های سامانه نوین آبیاری تا تکمیل اجرای این طرح از پذیرش متقاضیان جدید جلوگیری تا طرح های نیمه تمام با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

حبیبی اظهار کرد: طرح هایی که اجرای آن در اراضی اوقافی با مشکل مواجه است باید با هماهنگی با اداره کل اوقاف و امور خیریه نسبت به رفع مشکل آنها اقدام شود.

وی گفت: برای ایجاد انگیزه بین کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی برای اجرای اینگونه طرح  ها باید با چاههای غیر مجازی که از سفره های زیر زمینی استفاده می کنند، برخورد شود.

معاون استاندار  قزوین عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات لازم تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ با تکمیل ۱۲ هزار هکتار باقی مانده از اراضی کشاورزی استان قزوین که به سامانه های نوین آبیاری اختصاص می یابد، مصوبه ۲۰ هزار  سفر هیأت دولت به استان قزوین به اتمام می رسد.

برچسب‌ها