رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نیازمند تدوین نظام جامع فرهنگی دانشگاه‌ها با اولویت دانشجویان هستیم.

زاهدی: نیازمند تدوین نظام جامع فرهنگی دانشگاه‌ها با اولویت دانشجویان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گردهمایی اساتید بسیجی تهران بزرگ و استان تهران، ضمن درخواست از این اساتید برای مطالبه‌گری از مسئولان در حوزه‌های تخصصی خود اظهار داشت: من از اساتید بسیجی می‌خواهم در موضوعات مهم کشور و مسائلی که سه قوه درگیر آن است عملیاتی وارد کار شوند و به مطالبه‌گری بپردازند. در لایحه‌هایی که به مجلس می‌آید نیز این دقت نظر و توجه را داشته باشید و از مسئولان مطالبه‌گری کنید.

وی افزود: تحول در علوم انسانی نیز از موارد مهمی است که شما به خصوص اساتید علوم انسانی باید آن را از  دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان کارگروه مربوطه پیگیری کنید و سوال کنید چرا سرعت کار در این حوزه کم است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که وزارت علوم و دانشگاه‌ها گاهی انتصاباتی انجام می‌دهند که سیاسی است و روند فعالیت دانشگاه‌ها را به جای علم پروری، سیاسی می‌کند گفت: از شما اساتید می‌خواهیم این موضوعات را از وزیر مطالبه کنید هرچند ما در مجلس به دلیل وظیفه خود موارد مختلف در این چارچوب را بررسی و سوال می‌کنیم اما حضور شما اساتید و به خصوص اساتید بسیجی موثرتر و مطالبه‌گری شما اثرگذارتر خواهد بود.

زاهدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نیازمند نظام جامع فرهنگی در دانشگاه‌ها هستیم، گفت: به اعتقاد بنده به عنوان کسی که سال‌ها در وزارت علوم بوده‌ام و امروز به عنوان یک دانشگاهی در کمیسیون آموزش مجلس موضوعات مربوطه را پیگیری می‌کنم معتقدم به نظام جامع فرهنگی با اولویت دانشجویان و اعضای هیئت علمی نیازمندیم و باید به زودی نسبت به تدوین این نظام جامع اقدام کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به اساتید بسیجی در حوزه فن‌آوری گفت: با توجه به ظرفیت عظیم شما فعالیت در این حوزه و در بخش‌هایی مانند شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها ضروری است لذا در این بخش فعالیت‌های خود را جدی‌تر دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها