بجنورد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی بر بازنگری تجهیزات ایمنی و فنی ناوگان عمومی مسافربری قبل از سفرهای نوروزی تأکید کرد.

ضرورت بازنگری تجهیزات ایمنی ناوگان مسافری قبل از ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدحسین علی نیا در هشتمین نشست کمیسیون ایمنی راه های استان اظهار داشت: برای کنترل و نظارت تجهیزات ایمنی و معاینات فنی ناوگان عمومی مسافربری به دلیل اینکه مسئولیت جابجایی افراد زیادی را بر عهده دارند باید سختگیری ها از سوی متولیان امر بیشتر باشد.

علی نیا افزود: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی رسانه ها به ویژه صدا و سیما گامی موثر در کاهش تصادفات جاده ای و تلفات ناشی از آن است و بنابراین باید در ایام باقی مانده به آغاز سفرهای نوروزی تولید برنامه های مورد نیاز را در دستور کار داشته باشند.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی گسترده، آموزش، برنامه سازی در راستای اعتلا و ارتقای فرهنگ رانندگی مستلزم ورود بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش، رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری و... است و این اطلاع رسانی ها علاوه بر اینکه باید در طول سال اتفاق بیفتد باید در ایام اوج سفرهای تابستانی و نوروزی با اهتمام بیشتری انجام پذیرد.

علی نیا اشاره داشت: در سال ۹۶ تعداد تصادفات جاده ای در خراسان شمالی افزایش داشته که دلایل عمده آن بی توجهی راننده به جلو و واژگونی خودرو بوده است بنابراین در ایام نوروز باید اقدامات بازدارنده پلیس راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی بیشتر شود.

علی نیا در نهایت بر مرمت، بازسازی و ایجاد امکانات رفاهی در استراحتگاه های بین راهی، تکمیل و برطرف شدن نقص علایم راهنمایی و رانندگی در جاده ها و هم چنین تکمیل طرح تامین روشنایی محور بجنورد به بش قارداش قبل از آغاز سفرهای نوروزی تاکید کرد.

برچسب‌ها