غیرنظامیان سوریه در حال خروج از غوطه شرقی از طریق گذرگاه‌های امن ایجاد شده توسط ارتش سوریه هستند.

خروج غیرنظامیان از غوطه‌شرقی از طریق گذرگاه‌های امن ارتش سوریه

به گزارش قدس آنلاین،  غیر نظامیان سوری از طریق گذرگاه های امنی که ارتش سوریه برای آنها فراهم کرده است در حال خروج از غوطه شرقی هستند.

 یگان هایی از ارتش سوریه مرحله سوم خروج خانواده های ساکن غوطه شرقی را با فراهم کردن گذرگاه های امن در اردوگاه الوافدین به اجرا در می آورند و غیر نظامیان را به مراکز اسکان موقت منتقل می کنند.

اهالی غوطه شرقی که از این منطقه خارج شدند تاکید کردند تروریستها هر کس را که تلاش کند از مناطق تحت اشغال آنها خارج شود هدف قرار می دهند. آنها تاکید کردند مشکلاتی که به دلیل وجود تروریستها متحمل شدند بسیار زیاد بود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه در گزارشی گفت: این منطقه جاده خاکی است که به اولین مناطق تحت اشغال تروریستها در داخل دوما منتهی می شود که طول آن تقریبا یک کیلومتر است. این منطقه همواره در معرض حملات خمپاره ای و تک تیراندازان قرار داشت اما هم اکنون این حملات تروریستی قطع شده است. هم اکنون یک کاروان جدید غیر نظامیان از مناطق تحت اشغال تروریستها به این منطقه رسید. خدا را شکر می کنیم که به سلامت به اینجا رسیدند چون در میان این کاروان، زنان و کودکان وجود دارند. یکی از اعضای هلال احمر این غیر نظامیان را همراهی می کند. ظاهرا فشار مردم بر تروریستها و سینه سپر کردن مردم در برابرشان در نهایت به خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی منجر شده است.

یکی از شهروندان سوری که تازه به منطقه امن رسیده بود گفت: «خدا را شکر. ما در تاریکی بودیم و در حال حاضر به روشنایی رسیدیم. من اهالی غوطه شرقی را تشویق می کنم که از آن خارج شوند و اگر می خواهند زنده بمانند این مناطق را ترک کنند».

یکی دیگر از شهروندان سوری نیز گفت: «خدا شما را موفق کند و سایه رئیس جمهور را بر سر ما مستدام دارد. به خدا سوگند که قلب هر انسان در غوطه شرقی به خاک سوریه اشتیاق دارد و بر آن بوسه می زند. ما زودتر از این می خواستیم خارج شویم اما نمی گذاشتند خارج شویم. در این منطقه فاجعه ای رخ داده است که عرق شرم را بر پیشانی انسان جاری می کند و باعث می شود انسان خون گریه کند. به خدا قسم ما هر روز هزار بار می مردیم. خداوند رئیس جمهور را برای ما نگه دارد. ما به اینجا آمدیم تا با قول و عمل به وطن خدمت کنیم. ما با گفتار و کردار از ارتش سوریه تشکر می کنیم».

برچسب‌ها