همدان -مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه بخش تعاون استان در سال ۹۶ تشکیل ۱۰۷ شرکت تعاونی در استان همدان بوده است، گفت: ۱۲۶ شرکت تعاونی در سال گذشته در حوزه های مختلف در استان تشکیل شد.

 رشد ۱۱۸ درصدی تشکیل تعاونی استان در سال ۹۶
به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان، دکتر احمد توصیفیان مدیرکل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی همدان  صبح امروز در همایش حمایت از کالای ایرانی شرکت های تعاونی که با حضور محمد عسگری مدیر کل تامین اجتماعی ،نادی دبیر اتاق تعاون استان و فعالین بخش تعاون در اتاق تعاون استان برگزار شد اظهار داشت: در سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۲۶  شرکت تعاونی با ۱۰۴۵ نفر عضو و سرمایه ۲۸۵۰۷۵۰ هزار ریال در سطح استان به ثبت رسیده که نسبت به برنامه ( ۱۰۷ تعاونی ) شاهد رشد  ۱۱۸ درصد ی بوده ایم .
مدیر کل تعاون افزود : بر اساس مجوزهای صادر شده راه اندازی این شرکت های تعاونی در مجموع ۱۴۳۴ نفر فرصت جدید شغلی در بخش تعاون ایجاد شده است.
توصیفیان ادامه  داد : از این تعداد تعاونی ثبت شده ، ۶۴ تعاونی در قالب روستا تعاون بوده که به منظور ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های اقتصادی در روستاهای استان و متعاقب آن ، توسعه روستایی بوده است که در این زمینه نیز با توجه به برنامه های اعلامی ۱۲۳ درصد رشد داشته ایم.
دکتر احمد توصیفیان با اشاره به رشد ۲۰۷ در صدی نظارت بر شرکتهای تعاونی گفت : نظارت بر شرکتهای تعاونی شامل نظارت مالی و عمومی بر تعاونیها بوده که در سال ۹۶ ، جمعا  تعداد ۱۲۰۳  بازدید مالی و نظارت عمومی از تعاونی های فعال تولیدی ، خدماتی و توزیعی توسط کارشناسان یان اداره کل  انجام پذیرفته است .
وی با اشاره به بحث نظارت بر برگزاری مجامع عمومی شرکتهای تعاونی گفت : در سال ۹۶ ، جمعا  تعداد ۴۹۵ نظارت بر مجامع در تعاونی های فعال تولیدی ، خدماتی و توزیعی توسط کارشناسان این اداره کل با رصد ۱۳۰ درصدی  انجام پذیرفته است .
توصیفیان گفت : در بحث انجام طرح های تحقیقاتی در حوزه تعاون شاهد رشد ۲۰۰ در صدی بوده ایم و شورای پژوهشی اداره کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی با توجه به برنامه اعلامی ۲ طرح تحقیقاتی در سال  پس از بررسی وضعیت اجرای طرح های پژوهشی سال ۹۵ ، تعیین موضوعات و اولویت های پژوهشی سال ۹۶ ، ارزیابی پیشنهادات واصله ،۴ طرح جهت اجرا و تخصیص بودجه برای آنها انتخاب نموده است.
مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان در پایان به صادرات در بخش تعاون پرداخت و گفت در زمینه صادرات تعاونیها نیز ما رویکرد افزایشی داشته ایم و با ۳۷۴۲۲ هزار دلار صادرات تو انسته ایم رشد ۱۰۳ در صدی نسبت به برنامه های اعلامی از طرف وزارت متبوع داشته باشیم.

برچسب‌ها