اهواز- نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تبریک ولادت امام حسین علیه السلام که به روز پاسدار نامگذاری شده است بیان کرد : احتکار در زمینه ارز یک خیانت به کشور ماست لذا در برخورد با این افراد باید قاطع بود زیرا نرم برخورد کردن مشکلاتی ایجاد خواهد کرد.

حفظ ارزش ارز بر مسئولین واجب شرعی است/ احتکار ارز خیانت است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه اهواز با توجه به پیش رو بودن سالگرد پنج اردیبهشت و سرنگونی حمله هواپیما آمریکایی به ایران، بیان داشت: در حمله نظامی آمریکا به ایران، که با آن قدرت نظامی، نتوانست کاری از پیش ببرد و هواپیمای آن ها آتش گرفت که لاشه های نیمه سوخته آن ها به زمین افتاد باید گفت پیروزی الهی‌ شامل حال ما شد. سزاوار است این نعمت بزرگ را قدر بدانیم.

حجت الاسلام موسوی جزایری در رابطه با نوسانات اخیر ارزی عنوان کرد: لزوم صیانت از ارز ملی امری لازم الاجرا است، باید ارزش آن در مقابل با دیگر ارزها حفظ کنیم که این امر بر مسئولین واجب شرعی است. بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه در این امر شریک هستند. همچنین احتکار در رابطه با ارز همانند نوسان اخیر دلار باید ساماندهی شود، زیرا این یک حمله از سوی دشمن جهت ضربه زدن به اقتصاد داخلی ما است.

وی از مردم درخواست همکاری در رابطه با شناسایی متخلفان ارز، کرد و گفت: این یک خیانت به کشور ما است و فرد، فرد شما مسئول هستید که به محض دیدن چنین تخلفاتی به مراجع قانونی اطلاع دهید. در رابطه با خطراتی که ممکن است نظام اقتصادی را تهدید کند،   در هر کشوری اداره امنیتی وجود دارد اما متاسفانه در کشور ما چنین موضوعی مطرح نیست. برخورد با جریان احتکار ارز، قاطعیت می خواهد و نرم برخورد کردن دارای خطر است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در پایان متذکر شد: استفاده ‌از کانال های ارتباطی داخلی یک واجب شرعی است، راهی که پر خطر باشد ولی در آن قدم گذاشته شود، قطعا عملی حرام انجام پذیرفته است. نباید اختیار خود را به دشمن دهیم، باید هرچه زودتر این مسئله رفع شود.

برچسب‌ها