۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 599287

لبنانی‌ها همان حزب اللهی را انتخاب کرده‌اند که به گفته آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دول غربی «تروریست» هستند اما مردم این کشور نشان دادند که به چنین یاوه گویی هایی باور ندارند.

قدس آنلاین-نتایج اولیه انتخابات پارلمانی لبنان نشان دهنده بلوغ فکری و رفتار عاقلانه مردم عروس خاورمیانه است. در حقیقت کسب اکثر کرسی‌های پارلمان به دست حزب الله و محور مقاومت، سیلی محکمی بود که ملت لبنان بر گوش ترامپ، صهیونیست‌ها و شاهنشاهی سعودی زدند چرا که همه این سه ضلع تلاش می‌کردند تا نتیجه انتخابات چنین نشود، اما مردم لبنان نشان دادند که ملت قدردان، فهیم و سیاسی‌اند که می‌توانند خیر و صلاح خود را از شر تشخیص بدهند و قدردانی خود را از حزب الله و مقاومت که نقش اساسی در امنیت این کشور دارند به این شکل نشان دهند.
ملت لبنان عزت، عقل و امنیت را انتخاب کرد زیرا در سایه وجود حزب الله و مقاومت، این کشور موفق شده تاکنون در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا عزت خود را حفظ کند و به مدد محور مقاومت مقابل تجاوز داعش بایستد و امنیت را به دست آورد.
نتیجه رفتار عقلانی ملت لبنان باعث یأس و ناامیدی صهیونیست‌ها شده و 
طعنه آمیز اینکه لبنانی‌ها همان حزب اللهی را انتخاب کرده‌اند که به گفته آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و برخی دول غربی «تروریست» هستند اما مردم این کشور نشان دادند که به چنین یاوه گویی هایی باور ندارند.
می گویند قدرت مادی سه فایده دارد: زور، پول و عقل که فاکتور عقل از دو عامل دیگر بسیار مهم‌تر است. آمریکایی‌ها دارای زور هستند اما از عقلانیت بی‌بهره‌اند و سعودی‌ها نیز که پول دارند بی‌عقل هستند و به همین دلیل نتوانستند در فضای سیاسی لبنان با وجود همه فعالیت‌های تبلیغاتی مسمومی که انجام دادند به نتیجه دلخواه خود برسند. دولت سعودی با رفتار احمقانه‌ای که درباره بازداشت حریری داشت، دست خود را برای ملت لبنان رو کرد و درمقابل این حزب الله بود که با به رسمیت نشناختن استعفای حریری در ریاض، عامل وحدت در لبنان باقی ماند، از همین رو بود که اهل سنت ضدداعشی و عاقل لبنان به همراه مسیحیان، در کنار شیعیان این کشور ایستادند تا پارلمان خود را به دست عقلانیت بسپارند.  
بدون تردید نتیجه این انتخابات، در آینده لبنان و نقش این کشور در شرایط منطقه تأثیر جدی خواهد داشت و تنها زمان مشخص کننده آن خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها