ساری- مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران، وقف را غنی ترین فرهنگ شیعه دانست و گفت: یکی از مهم ترین ماموریت های تولیت آستان قدس رضوی، ترویج فرهنگ وقف و نذر است.

وقف، غنی ترین فرهنگ شیعه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد اسماعیل امامزاده ظهر سه شنبه در گردهمایی مسئولان موقوفات و نذورات شهرستان های نمایندگی آستان قدس رضوی مازندران در دانشگاه علمی کاربردی مازندران، اظهار کرد: از دیگر ماموریت های این نهاد، تسهیل و توسعه در امر زیارت و خدمت به محرومین است که این اهداف با گسترش فرهنگ وقف و نذر گره خورده است.

وی با اشاره به اینکه سرمنشا همه ماموریت های آستان قدس، وقف و نذر است، تاکید کرد: تمام بنگاه های این نهاد، وقف بوده و در راستای تسهیل و تحقق ماموریت های ذکر شده است.

مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اعلام اینکه واتیکان که کل مساحتش ۴۴ هکتار و به اندازه یک روستا بوده، بیشترین موقوفات دنیا را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: مهمترین مراکز علمی دنیا، موقوفه هستند.

امامزاده اضافه کرد: کل اعتبار دانشگاه علوم رضوی از محل نذروات ضریح حرم رضوی تامین می شود و در این راستا شاهد آثار و برکات این دانشگاه هستیم.

وی، مسولان موقوفات و نذورات شهرستان های آستان قدس رضوی در مازندران را خطاب قرار داد و خواستار جدی گرفتن فرهنگ وقف شد و گفت: در این راه باید از اعتبارمان استفاده و تلاش مضاعفی را به نمایش بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازی زمان می برد، افزود: مساله مهم، حرکت در راستای گسترش فرهنگ وقف و نذر است.

اعتمادسازی در زمینه وقف، ضروری است

همچنین مسئول وقف و نذورات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران اعتمادسازی در زمینه وقف را ضروری خواند و گفت: باید با رفتار، اخلاق و عمل صحیح، زمینه های اعتمادسازی در میان مردم را فراهم کنیم.

فرج الله ملکی با تاکید بر اینکه باید خودمان را وقف کنیم تا مردم وقف خود را انجام دهند، اضافه کرد: یکی از وظایف مهم مسئولان موقوفات آستان قدس در شهرستانها، تبلیغ فرهنگ وقف و نذر است.

وی خاطرنشان کرد: نشر معارف دینی و قرآنی، تسهیل در امر زیارت توام با معرفت و اثربخشی، توجه به نیازمندان و محرومین و بهره برداری از موقوفات متناسب با نیاز واقفان، از ماموریت های اصلی آستان قدس رضوی است.

مسئول وقف و نذورات دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در زمینه وقف را باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم، یادآور شد: از مجموع ۲۵ موقوفه در مازندران، شش مورد دارای سند بوده و ۷مورد نیز فاقد مستندات قانونی است.

ملکی افزود: وقف جدیدی به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در آمل صورت گرفت و موقوفه مذکور در اختیار زائران مشهدمقدس قرار خواهد گرفت.

وی  در پایان از تحویل قبض های نذورات به شهرستان ها خبر داد و گفت: شهرستان ساری در زمینه جمع آوری نذورات موفق عمل کرده است.

برچسب‌ها