ساری- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران گفت: تخلفات مالی شهرداری های استان در جریان رسیدگی است.

تخلفات مالی شهرداری ها رسیدگی می شود/ بررسی وضعیت خدمات دهی بیمارستان های مازندران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید یونس حسینی عالمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در پاسخ به سوال قدس آنلاین با اشاره به اینکه روند رسیدگی به پرونده شهرداری ها زمان بر بوده و رسیدن به نتیجه قطعی ممکن است دو سال طول بکشد، اظهار کرد: در مرحله اول، سازمان بازرسی در رابطه با تخلفات مالی شهرداری ها ورود و پس از طی مراحل اداری، به دادسراها ارجاع و پس از صدور کیفرخواست در دادگاه جزایی، رای صادر می شود.

وی با اعلام اینکه در حوزه درمان مشکلات بسیاری وجود دارد، از بررسی وضعیت خدمات دهی در بیمارستان های دولتی و خصوصی خبر داد.

بانک ها در دریافت وثیقه کوتاهی می کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران با اشاره به اینکه متاسفانه بانک های استان در راستای گرفتن وثیقه های بانکی کوتاهی می کنند، اضافه کرد: وام های پرداختی در محل های مناسب مصرف نمی شود و باید در این زمینه دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

حسینی عالمی اصلاح وضعیت محیط زیست، توجه ویژه به منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب و نظارت بر دادسراهای استان را دغدغه اصلی دستگاه قضایی دانست و افزود: با هرگونه تخلفی در رابطه با منابع طبیعی و محیط زیست به شدت برخورد می شود.

وی پساب های کشتارگاه ها را مشکل مهم مازندران دانست و یادآور شد: تنها، کشتارگاه های ساری و بابل، تصفیه خانه پساب دارند و متاسفانه سایر کشتارگاه ها فاقد سیستم تصفیه هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران خاطرنشان کرد: پس از انتشار گزارشی در رسانه ها در رابطه با کشتارگاه تنکابن، این کشتارگاه پس از سه روز تعطیل شد.

ابلاغ بخشنامه جدید در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز

حسینی عالمی با تاکید بر اینکه باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود از ابلاغ بخشنامه ای به دادستان ها خبر داد و گفت: طبق این بخشنامه، دهیاران موظف شدند ساخت و سازهای غیرمجاز را در اسرع وقت بخشداران و متعاقباً به دادستان ها اعلام تا برخوردهای قانونی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۱۰۰ تن زباله در مازندران تولید می شود که در ایام تعطیل تا ۴ برابر افزایش می یابد، افزود: مساله زباله معضل اصلی استان های شمالی و مازندران است و با پیگیری های صورت گرفته درصدد حل این مشکل هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: به وضعیت دفن زباله در شهرهای بابلسر، محمودآباد و قائم شهر انتقاد داریم.

حسینی عالمی با اعلام کاهش سن جرم، یادآور شد: آستانه تحمل مردم کم شده و شاهد افزایش تشکیل پرونده های نزاع خیایانی، ضرب و جرح عمدی، توهین و اختلافات خانوادگی هستیم.

وی در رابطه با اطاله دادرسی خاطرنشان کرد: با کمبود ۴۰ درصدی در کادر قضایی و اداری مواجهیم و با این حجم کار بالا، متاسفانه پروسه رسیدگی طولانی می شود.

مدافع حقوق خبرنگاران هستم

دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران در پاسخ به سوال قدس آنلاین، خود را مدافع حقوق خبرنگاران دانست و تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد ظلمی در حوزه اطلاع رسانی به خبرنگاران شود و هرجا که نیاز به دخالت دادستان باشد، بدون تردید وارد می شویم.

حسینی عالمی افزود: خبرنگاران باید مطالبات مردم را اطلاع رسانی و حقوق عمومی مردم را به گوش شان برسانند و ما وظیفه داریم این قشر را حمایت کنیم تا امور اصلاح شود.

برچسب‌ها